دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگسرای گلستان به‌مناسبت میلاد امام رضا (ع) و فرارسیدن دهه کرامت، کارگاه تصویرسازی مکتب هنر رضوان را برگزار می‌کند.

تجسمی

به گزارش ایسنا یکی از اهداف برگزاری این کارگاه، گردآوری افراد با استعداد در این زمینه هنری است. از این رو، به هنرجویان پروژه‌ای داده می‌شود تا آثارشان مورد ارزیابی قرار گیرد و از بین آن‌ها، تیمی تشکیل می‌شود که بتوانند در ادامه به تولید تصویرسازی و کلاژهایی با موضوعات رضوی بپردازند.

کارگاه تصویرسازی مکتب هنر رضوان ۲۵ مرداد به‌مناسبت میلاد خجسته امام رضا (ع) با حضود جمعی از تصویرگران انجمن تصویرگری مانند فریبا خدابخشی، رویا خدابخشی، سمیه باقری، بهاره ناطقی، آیسان بابایی، سپیده آب‌خفته، رسا کریمی، نسیم اسماعیلی و صدف علی‌یاری ساعت ۱۵ تا ۱۹ در نگارخانه گلستان ۲ برگزار خواهد شد.

  • تمدید جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت»

مدیر فرهنگی - هنری منطقه ۲۱ تهران با توجه به افزایش متقاضیان شرکت در جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» مهلت ارسال آثار هنرمندان صنعتگر را تا ۳۰ مرداد ماه ۹۵ تمدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی - هنری منطقه ۲۱ با قابل تقدیر دانستن استقبال مخاطبان هنرمند و صنعتگر کلان‌شهر تهران از نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت و با توجه به افزایش تقاضا مبنی بر ارسال آثار هنری از سوی هنرمندان صنعتگر، مهلت ارسال آثار را تمدید کرد. 

این جشنواره در ۱۱ رشته مانند نقاشی، نگارگری، فیلم‌نامه و نمایشنامه نویسی، هنرهای ترکیبی و خوشنویسی، شعر و داستان کوتاه، کاریکاتور، موسیقی، مجسمه‌سازی، گرافیک و تصویرسازی با هدف شناخت ظرفیت‌های هنری صنعتگران ساکن شهر تهران و با تعامل کارخانه‌ها، شرکت‌ها و ... برگزار خواهد شد.

  • روایت مصور کودتای ۲۸ مرداد

همزمان با شصت‌وسومین سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نمایشگاهی شامل اسناد و عکس‌های این واقعه تاریخی با مشارکت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای شفق گشایش می‌یابد.   

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این فرهنگسرا، در نمایشگاه یادشده ۳۰ قطعه عکس در اندازه ۷۰*۵۰ سانتی‌متر به‌صورت سیاه و سفید از وقایع روز ۲۸ مرداد به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه عکس و اسناد کودتای ۲۸ مرداد با هدف گسترش و تقویت خوداتکایی، خودباوری و عزت ملی همزمان با جشنواره تابستانی ۹۵ برپا می‌شود. افتتاحیه نمایشگاه یادشده ۲۶ مرداد ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه می‌توانند از ۲۶ مرداد به‌مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای شفق واقع در یوسف‌آباد، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند.

ورک‌شاپ خوشنویسی «شمس الشموس» برگزار می‌شود

به‌مناسبت ولادت امام رضا (ع) و در روز این میلاد فرخنده، کارگاه خوشنویسی «شمس الشموس» با حضور اساتید انجمن خوشنویسان و هنرجویان این هنر اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی، در این کارگاه هنرمندان به خطاطی اسامی و القاب و احادیث امام رضا (ع) و همچنین روایات و سروده‌هایی در وصف ایشان خواهند پرداخت. در پایان این کارگاه، نمایشگاهی از آثار خلق‌شده در نگارخانه فانوس برگزار می‌شود.

حضور در این برنامه که ۲۴ مردادماه ساعت ۱۴ تا ۲۰ در نگارخانه فانوس رازی به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی برپا می‌شود برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 343295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha