در روزهایی که زمزمه‌های استیضاح دوباره علی‌اصغر فانی، دوباره جدی شده و در شرایطی که نارضایتی از شیوه اجرای طرح رتبه‌بندی، یکی از مهم‌ترین علل نارضایتی فرهنگیان است، علی‌اصغر فانی از تلاش برای اعمال طرح رتبه‌بندی در مورد ۴۰هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش خبر داد.

مدرسه

فاني در پاسخ به اين پرسش كه در طرح رتبه‌بندي چه تعداد از معلمان باقي‌مانده‌اند، گفت: «رتبه‌بندي شغل حدود 40هزار نفر از همكاران انجام نشد و در حال پيگيري هستيم تا از طريق سازمان مديريت اين موضوع به نتيجه برسد و از خجالت اين همكاران دربياييم.» آن‌طور كه فاني گفته اين طرح مخصوص معلمان است و در مجموع از مهر سال گذشته تا‌كنون رتبه‌بندي شامل اين 40هزار نفر نشده كه اين افراد نيروهاي خدماتي هستند. خبر تازه وزير آموزش و پرورش در حالي اعلام مي‌شود كه دو هفته قبل مديركل امور اداري وزارت آموزش و پرورش نيز از اعمال رتبه‌بندي در افزايش حقوق بازنشستگان فرهنگي خبر داد.

  • اعتراض در مجلس

چگونگي اجراي اين طرح دست‌كم در مجلس قبلي همواره محل اختلاف آموزش و پرورش و نمايندگان ملت بوده است. قاسم احمدي‌لاشكي، جواد هروي، محمدمهدي زاهدي و عطاءالله سلطاني صبور و... پيش از اين و هنگام حضور در مجلس نهم بارها ضمن انتقاد از شيوه اجراي اين طرح بر ضرورت توجه به معيشت و حقوق معلمان تأكيد كرده بودند. در مجلس فعلي نيز نمايندگاني منتقد اين طرح هستند و گويا در كنار تلاش براي استيضاح وزير اين موضوع را نيز دنبال مي‌كنند.

در يك نمونه روز گذشته ذبيح‌الله نيكفر، نماينده مردم لاهيجان در مجلس عدم‌رضايت‌ فرهنگيان كشور، عدم‌پرداخت مطالبات آنها و نبود رضايتمندي معلمان از نظام رتبه‌بندي را ازجمله موارد موجود در طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش اعلام كرد. نيكفر كه هم‌اكنون عضو كميسيون بهداشت است اما از ابتدا علاقه به عضويت در كميسيون آموزش مجلس را داشت، با بيان اينكه معلمان از وضعيت رتبه‌بندي ناراضي هستند، گفت: «در استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده مي‌كنيم، برخورد مناسبي با فرهنگيان وجود ندارد كه در مجموع، اين موارد ازجمله دلايل استيضاح وزير آموزش و پرورش است.» حالا نه فرصت زيادي تا آغاز سال تحصيلي جديد باقي مانده و نه عمر زيادي از دولت يازدهم. همين دو موضوع، استدلال مخالفان استيضاح فاني است؛ نكته‌اي كه موافقان استيضاح در برابرش مي‌گويند نبايد به وضع موجود رضايت داد و وضعيت نامطلوب فعلي را اصلاح كرد. جدا از اينكه استيضاح فاني چه سرانجامي داشته باشد، چگونگي اجراي طرح رتبه‌بندي يكي از مهم‌ترين گلايه‌هاي فرهنگيان از آقاي وزير است؛ شايد باتوجه به خواسته‌هاي آنها انگيزه براي دومين اسيتضاح وزيري كه ركورددار دريافت كارت زرد از مجلس هم است، كمتر شود. امروز اگر تعداد نمايندگان موافق استيضاح در كميسيون آموزش كمتر نشود، اين موضوع از هميشه جدي‌تر خواهد شد.

کد خبر 343222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha