همشهری‌آنلاین: برخورد با واحد‌های بدون پروانه باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد چون نباید واحد‌هایی که دارای پروانه کسب است احساس کند به خاطر قانونی بودنش باید مواردی را رعایت کند که برای او زیان‌ده است.

به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مراسمی که از سوی دو مجامع امور صنفی تولیدی ـ خدمات فنی و توزیعی ـ خدماتی تهران و با حضور فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ و روسای اتحادیه‌های تهرانی برگزار شد بر حفظ همکاری‌های متقابل میان اصناف و نیروی انتظامی‌ تاکید شد.

احمدرضا رادان ـ فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ ـ با اشاره به لزوم باز مهندسی اصناف از هر نظر گفت: این باز مهندسی باید براساس توان، جغرافیا، جمعیت و مسائل فرهنگی هر منطقه انجام شود.

او گفت: همکاری‌های متقابل اصناف و نیروی انتظامی‌ در شش ماهه اول سال مناسب بود و ما برای شش ماهه دوم سال برنامه‌های بهتر و جدیدتری در زمینه تعامل با اصناف داریم و امیدواریم اصناف نیز حضور چشمگیری داشته باشند، چون در اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی بین برخی صنوف تولیدی و توزیعی اختلافاتی به وجود آمد که روند طرح را کند کرد.

رادان تاکید کرد: برخورد با واحد‌های بدون پروانه باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد چون نباید واحد‌هایی که دارای پروانه کسب است احساس کند به خاطر قانونی بودنش باید مواردی را رعایت کند که برای او زیان‌ده است.

او گفت: بسیاری از واحد‌های بدون پروانه کسب در این مدت تخلفاتی انجام داده‌اند که ما با آنها برخورد کرده‌ایم ولی باید توجه داشت که نباید اجازه داد واحد‌های بدون پروانه کسب برای سود بیشتر به هر کاری دست بزنند چون این موضوع باعث ورشکستگی واحد‌های صنفی قانونی می‌شود.

فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ گفت: همان طور که در طول طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی شاهد بودیم باید ذائقه مردم را با کار فرهنگی نسبت به انواع مد عوض کرد چون در تغییر این ذائقه در جهت منفی هیچ کس غیر از ما مقصر نیست و اصناف در این زمینه نقش بسیار موثری دارند.

همچنین محمدصادق مفتح ـ معاون داخلی وزیر بازرگانی ـ نیز اصناف را بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی‌ به معنی واقعی کلمه دانست و گفت: اصناف در زمینه تحمل سختی‌ها و همکاری و تعامل با دولت برای پیشرفت کشور بیشترین همکاری را با نظام داشته‌اند.

او گفت: همکاری نیروی انتظامی‌ و اصناف می‌تواند تاثیر بسیار مناسبی در افزایش امنیت اخلاقی جامعه داشته باشد و نمونه آن را در اجرای طرح جلوه حجاب از سوی اصناف شاهد بودیم.

در ادامه سردار نجفی ـ رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی‌ کشور ـ نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 83 درصد تخلفات صنفی در واحد‌های بدون پروانه کسب انجام می‌شود، گفت: تخلفات که در واحد‌های قانونی انجام می‌شود عمدتا کوچک است ولی تخلفات سازمان یافته در واحد‌های بدون پروانه کسب انجام می‌شود.

او گفت: اصناف به نسبت جعمیت 18 میلیونی خود از تخلفات کمتری نسبت به دیگر اقشار جامعه برخوردارند.

همچنین قاسم نوده فراهانی ـ رییس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی تهران ـ نیز با بیان اینکه اصناف و نیروی انتظامی‌ باید از نظرات متقابل یکدیگر آگاهی بیشتری داشته باشند، گفت: حفظ اعتمادی که در حال حاضر بین اصناف و نیروی انتظامی‌ وجود دارد نتایج بسیار مثبتی در پی خواهد داشت.

کد خبر 34318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز