همشهری آنلاین: رئیس جمهور در سفر استانیش به کهگیلویه و بویراحمد گفت:یادتان باشد که خوش بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست ما به برجام خوش بین و به آمریکا بدبین هستیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی يكشنبه-24 مرداد- در سی‌امین سفر استانی خود در جمع مردم یاسوج اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که دیشب مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصاد ایران در سه ماهه اول سال 4.4 درصد بوده و این آمار نشان غیرت شما جوانان است.

وی ادامه داد: بار مسوولیت همه مسوولان و کارگزاران نظام در برابر شما مردمی که برای اسلام، وطن و کشورتان این همه فداکاری و ایثار کرده‌اید سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

اهم اظهارات رئيس جمهور به اين شرح است:

*اگر امروز توانستیم در روزهای سخت منطقه و شرایطی که دشمنان قیمت نفت را به یک سوم رساندند، به رشد 5 درصدی برسیم به معنای اعتماد مردم به دولتشان و اتحاد دولت و ملت است.

*شما ملت ایران نه با شعار بلکه با ایستادگی و مقاومت و حمایت و اطاعتتان از رهبری به دنیا نشان دادید که کسی نمی‌تواند چیزی را به مردم ایران تحمیل کند. شما با غیرت و شجاعت توانستید تحریم را از دست و پای آن دلیر بزرگ تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید.

*دشمنان ما به دست و پای ایران عزیز ما زنجیر تحریم بسته بودند، اما شما مردم با ایستادگی و مقاومت کاری کردید که این زنجیرها را شکاندید. امروز بر خلاف اراده دشمنان ایران هر مقدار که می‌خواهیم نفتمان را به جهان صادر می‌کنیم، علی رغم اراده دشمنان کشتی‌هایمان در کنار بندرگاه های بزرگ جهان پهلو می‌گیرند.

*امروز از سراسر دنیا در عرض کمتر از یک سال 350 هیئت اقتصادی و 160 هیئت سیاسی به سرزمین ما سفر کرده است.

*ممکن است عده کمی از اینکه تحریم برداشته شده برای منافع آنها خوشایند نیست ناراحت باشد اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است. بدانید همانطور که این دولت توانست تورم را تک رقمی کند به حول و قوه الهی با حمایت شما مردم رونق را به اقتصاد کشور بازخواهد گرداند.

*امروز یکی از اهداف همه ما در سراسر کشور آن است که نسل جوان را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و تخصصشان قرار دهیم. نماینده محترم ولی فقیه به درستی گفت که نباید بگذاریم، در خانه ای جوانی بیکار بماند و این کار شدنی است راه آن این است که اقتصادمان را به حرکت دربیاوریم. امسال 7500 بنگاه اقتصادی را تا آخر سال راه اندازی خواهیم کرد.

*چرا ما سی ماه برابر شش قدرت بزرگ دنیا ایستادگی کردیم و دیپلمات‌های شجاع شما دلاورانه برای سرزمین شما غرور آوردند؟ درست است که صهیونیست‌ها از این اتفاق ناراحتند و یکی دو کشور همسایه جنوبی ایران با کودک صفتی خود از پیروزی ملت ایران ناراحت هستند،‌ اما ملت ما با ایستادگی و وحدت و رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوارمان توانست پیروزی بزرگ تاریخی را بدست آورد و زنجیرها را از پای خود باز کند .

*برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد و دیوار ها برداشته شود تا ملت بزرگ و دانشمندان ما بتوانند برای ما رونق ایجاد کنند.یادتان باشد که خوش بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست ما به برجام خوش بین و به آمریکا بدبین هستیم.

*‌82 تفاهم و قرارداد در زمینه صنعتی، به امضاء رسیده و اجرای 29 قرارداد هم آغاز شده است که البته اجرای آنها 6 ماه تا یک سال زمان می‌برد اما بعد از آن شرایط برای جذب نسل جوان آماده می‌شود.

*‌ دولت تاکنون 40 هزار شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیر مستقیم در زمینه فناوری‌های نوین ایجاد کرده است. تحصیل کردگان دانشگاهی ما باید در زمینه علوم و فن آوری‌های جدید مثل بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی در سراسر ایران در این استان مشغول به کار شوند.

*در این سفر 223 میلیارد تومان از بودجه عمومی برای طرح‌های استان کهگیلویه و بویر احمد برای سال95 و 96 در نظر گرفته شده است. 4 پروژه در زمینه آبرسانی، با اعتبار 60 میلیارد تومان، 6 طرح کشاورزی با اعتبار 133 میلیارد تومان، 4 طرح حمل و نقل با اعتبار 306 میلیارد تومان و طرح‌هایی در زمینه عمران علمی و فناوری و بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 343145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha