رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران گفت: ما اطلاعات ستاد را در بازه زمانی ۸ ساله بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که سن سرپرستی خانوار توسط زنان از ۵۰ به ۴۰ سال کاهش پیدا کرده و در عین حال، آمار خانم‌هایی که به‌دلیل طلاق و بدسرپرستی مسئولیت سرپرستی خانوار را بر عهده گرفته‌اند افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه تعداد فرزندان به کمتر از ۲بچه رسیده است.

فهيمه فيروزفر با تأكيد بر اينكه اطلاعات خانوار تمامي افرادي كه به ستاد توانمندسازي مراجعه مي‌كنند در سامانه اطلاعاتي ثبت مي‌شود، اظهار كرد: جامعيت آمارهاي ما به‌گونه‌اي است كه مي‌توان آن را به جامعه بزرگ‌تر تعميم داد و به آن استناد كرد.

وي فعاليت مراكز كوثر در مناطق محروم به‌ويژه محله هرندي را يكي از اهداف مهم ستاد دانست و گفت: گستردگي فعاليت مراكز كوثر در محله هرندي به‌گونه‌اي است كه با وجود استقبال بانوان اين محله هنوز ظرفيت كوثرها در اين محله تكميل نشده و درصورت تكميل نيز با توجه به استقبال بانوان مكان جديد را از شهرداري منطقه براي اشتغال بانوان دريافت مي‌كنيم. فيروزفر در ادامه تصريح كرد: درصورت تقاضا با تمامي سازمان‌هايي كه در حوزه توانمندسازي فعاليت مي‌كنند همكاري مي‌كنيم.

کد خبر 342969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha