همشهری آنلاین: سید جلال فیاضی مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا گفت: خبرگزاری فرهنگ رضوی راه‌اندازی شده که همزمان با ولادت امام رضا (ع) فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

سید جلال فیاضی

به گزارش ايرنا، سیدجلال فیاضی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار افزود: از 2 سال پیش با هدف گسترش معارف رضوی در قالب‌های جدید، پیگیری‌های لازم برای تاسیس خبرگزاری فرهنگ رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) آغاز شد.

وی تصریح کرد: مجوز راه‌اندازی این خبرگزاری از سوی نظارت بر مطبوعات صادر شد و این خبرگزاری همزمان با میلاد امام هشتم در 24 مرداد ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

فیاضی ادامه داد: دفتر مرکزی این خبرگزاری در تهران مستقر است و سه دفتر ویژه آن نیز در شهرهای مشهد، قم و شیراز فعال خواهند بود که تا پایان سال در سایر استان‌ها نیز دفاتر آن راه‌اندازی خواهد شد.

وی رویکرد اصلی این خبرگزاری را طرح معارف رضوی متناسب با نیازهای امروز جامعه عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در حوزه زیارت، فرهنگ رضوی، تحولات و رویدادهای فرهنگی در خصوص امام رضا (ع) از دیگر رویکردهای این خبرگزاری است.

فیاضی ادامه داد: ترویج سیره و فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه امروزی است و با توجه به انتخاب مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به این مهم باید توجه ویژه شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی از معتبرترین رسانه‌های کشور است، افزود: نیروی انسانی با تجربه و کارآمد بزرگترین سرمایه این خبرگزاری است.

فیاضی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد قابل مقایسه با هیچ سرمایه‌ای نیست، ادامه داد: رسانه‌ها باید به سمت پرورش خبرنگاران حرفه‌ای و تخصصی در حرکت باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای بخش خبری سرمایه‌گذاری شود، افزود: تخصص در حوزه خبر و رسانه ضروری است و باید روی این مهم کار شود.

کد خبر 342697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha