سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به کاهش تمایل پزشکان به کار در زندان‌ها گفت: وزارت بهداشت باید زندانها را همچون نقاط محروم دانسته و خدمات را به داخل زندان تسری دهد.

پزشک زندان

اصغر جهانگیر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نگرانی‌های اخیر وزیر بهداشت درخصوص وضع بهداشت و درمان زندان‌ها گفت: این نگرانی را هم ما نسبت به مجموعه بهداشت و درمان کشور داریم چرا که متعلق به همه افراد است.

وی افزود: باید برای زندان‌ها یک محیط بهداشتی در نظر گرفته شود و خدماتی که در بیرون از زندان‌ها به مردم ارائه می‌شود به زندانیان هم داده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر ضرورت همکاری دولت در این خصوص گفت: انتظار داریم مجموعه دولت به ویژه وزارت بهداشت طبق قولها و وعده‌هایی که داده‌اند، یاری کرده و به مسائل بهداشت و درمان زندان‌ها توجه کنند.

جهانگیر به بازدیدهای سال گذشته و اخیر وزیر بهداشت از زندان‌ها اشاره و تصریح کرد: امیدوارم وزیر به قول‌های مساعدی که داده است، عمل کند تا نگرانی‌های ما و وزارت بهداشت رفع شود.

جهانگیر در ادامه و در خصوص وضعیت فعالیت و حضور پزشکان در زندان‌ها اظهار داشت: با توجه به طرح پزشک خانواده، با یک ریزش جدی در رابطه با حضور پزشکان در زندان‌ها مواجه بودیم.

وی افزود: در بیرون از زندان‌ها یعنی در مجموعه دولت پول بسیار خوبی به پزشکان شرکت کننده در این طرح داده می‌شود و این در حالی است که پزشکانی که با سازمان زندان‌ها قرارداد می‌بندند، یک دهم این مبلغ را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه پزشکان تمایلی به حضور در زندان‌ها ندارند، گفت: ریزش پزشک در زندان‌ها می‌تواند خطرساز باشد و مشکلات جدی را به همراه بیاورد.

وی افزود: از دولت خواسته‌ایم و طرح داده‌ایم که طرح پزشک خانواده را نیز به داخل زندان تسری دهد و زندان‌ها را هم مانند مناطق محروم در نظر گرفته و پزشکانی را که در زندان‌ها فعالیت دارند، همچون سایر پزشکان شرکت کننده در طرح پزشک خانواده بداند.

جهانگیر تصریح کرد: در حال حاضر دولت با این پیشنهاد مخالفت کرده و اعلام کرده است که فعلا این امکان و اعتبار وجود ندارد با این حال امیدواریم دولت مساعدت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

کد خبر 342685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha