یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

مریم دری‌منش: در مسابقات انتخابی جام ملتهای 2008 اروپا چند دیدار برگزار و نتایج زیر بدست آمد: در گروه A تیم بلژیک در خانه خود نتوانست نتیجه بهتری از تساوی بدون گل در برابر قزاقستان کسب کند.

 در این گروه صربستان موفق شد با تک گل نیکولا زیگیچ در دقیقه 72 حریف خود آذربایجان را از پیش‌رو بر دارد. لهستان 3 بر 1 مغلوب فنلاند شد و پرتغال تیم چهارم جهان روز چهارشنبه اولین دیدار خود را برگزار خواهد کرد.

در گروه B اسکاتلند در اولین مسابقه خود مشکلی در برابر جزایر فارو نداشت و میهمان خود را با 6 گل به خانه فرستاد. تیم گرجستان تحت هدایت تاپ مولر آلمانی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب فرانسه، نایب‌ قهرمان جهان شد. فلورن مالودا در دقیقه 7 و لوئی ساها در دقیقه 15 گلهای فرانسه را زده و مالخاز آساتیانی بازیکن گرجستان در ابتدای نیمه دوم سومین گل را وارد دروازه تیم خود کرد.

بدشانس‌ترین شخص، روبرتو دونادونی بود که اولین مسابقه خود را به عنوان مربی ایتالیا را تجربه می‌کرد. ایتالیا در زمین خود نتوانست بر حریف خود پیروز شده و به یک تساوی 1 بر 1 برابر لیتوانی رضایت داد.

این در حالی است که ایتالیا از ده بازیکن جام‌جهانی در ترکیب اولیه خود سود می‌جست و فقط آنتونیو کاسانو به این جمع اضافه شده بود، ایتالیا در دقیقه 21 گل اول را دریافت کرد، اما چند دقیقه بعد و در دقیقه 30 فیلیپو اینزاگی نتیجه را به تساوی کشاند. ایتالیا باید در مسابقه بعدی روز چهارشنبه به مصاف فرانسه برود.

در گروه C یونان، قهرمان اروپا با مولداوی روبه‌رو شد و  موفق شد  با نتیجه یک بر صفر حریف را شکست دهد. در همین گروه نروژ نیز 4 بر 1 مجارستان را مغلوب کرد. در گروهD آلمان با دو گل ایرلند را شکست داد و چک 2 بر یک بر  ولز  چیره شد. 

انگلیس نیز در گروه E بدون بکهام که به تیم ملی دعوت نشده و وین رونی محروم و جوکول، گری‌نویل و مایکل اوون مصدوم، تحت رهبری مربی جدید خود استیو مک لارن با نتیجه جالب 5 بر صفر آندورا را از پیش رو برداشت.

در گروه F اسپانیا در مقابل لیختن‌اشتاین 4 بر صفر به پیروزی رسید. گلهای اسپانیا توسط تورس (20)، ویا (45 و 62) و لوئیز گارسیا (66) به ثمر رسید.  در این گروه سوئد 1 بر صفر لتونی را شکست داد. 

در گروه G هلند بدون فان‌درفارت، روبن، اشتاینر، بولاروز و فان‌برونکهورست در لوکزامبورگ با تک گل ماتیسن در دقیقه 18 به پیروزی رسید.  رومانی و بلغارستان نیز امتیاز بازی را با نتیجه 2 بر 2 بین خود تقسیم کردند.

کد خبر 3424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز