همشهری آنلاین: دو نماینده تیراندازی بانوان ایران رقابت خود در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر را آغاز کردند و الهه احمدی موفق شد با رکوردی عالی راهی فینال شود.

الهه احمدی

به گزارش مهر، نمایندگان تیراندازی ايران که شروع کننده رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند در بخش مقدماتی کار خود را در میان ۵۷ تیرانداز آغاز کردند. هر یک از تیراندازان در این بخش در چهار مرحله شلیک کردند و در پایان تنها ۸ نفر (نمایندگانی از چین-آلمان-ایران-کرواسی، آمریکا و روسیه)راهی مرحله پایانی مسابقات که ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد، شدند.

نجمه خدمتی در لاین ۳۲ و الهه احمدی در لاین ۵۲ کار خود را آغاز کردند. الهه احمدی نخستین تیراندازی بود که کارش در این بخش را به پایان رساند. تیراندازی ایران با ۵ سهمیه المپیک در ریو حضور پیدا کرده است. الهه احمدی که در المپیک لندن موفق شده بود به فینال مسابقات راه پیدا کند در المپیک ریو نیز با رکورد عالی ۴۱۷/۸ راهی فینال شد. نجمه خدمتی نیز با اختلافی اندک از رسیدن به فینال بازماند.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز در محل برگزاری مسابقات حضور داشتند.

در روز اول المپیک ریو، مسابقه تپانچه مردان نیز برگزار می‌شود که ایران در این بخش نماینده‌ای ندارد. الهه احمدی و نجمه خدمتی در تفنگ بادی، پوریا نوروزیان در دو ماده تفنگ بادی و تفنگ سه وضعیت، مه لقا جام بزرگ و نجمه خدمتی در تفنگ سه وضعیت و گلنوش سبقت اللهی در دو ماده تپانچه بادی و تپانچه ۲۵ متر(دقت وسرعت) شلیک خواهند کرد.

 سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

کد خبر 342329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha