همشهری آنلاین: تغییرات مدیریتی در سازمان ثبت احوال منجر به محدودیت‌هایی در دسترسی به آمار به ویژه در موضوع طلاق شده است.

طلاق

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت‌وگو با ايسنا، با بیان اینکه به علت تغییرات مدیریتی و فنی ایجاد شده در ثبت احوال دسترسی ما به آمار محدود شده است،گفت: ما برای دریافت آمار از ثبت احوال بویژه در زمینه طلاق دچار مشکل شده‌ایم این در حالیست که پیش از این هر دو ماه یکبار به این آماردسترسی داشته و آن را به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کردیم.

مصطفی مرادی افزود: آمار ازدواج و طلاق را هر دو ماه یکبار دریافت و به صورت مقایسه‌ای و نموداری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تهیه می‌کردیم و در اختیار دستگاه‌های تصمیم‌گیر مانند فرمانداری‌ها،استانداری،اداره کل بهزیستی و اداره کل امور بانوان قرار می‌دادیم و بسیار مورد استقبال دستگاه‌ها قرار می‌گرفت. در واقع با توجه به وظیفه ستادی معاونت فرهنگی و امور جوانان،یکی از مهمترین کارهای ما در این حوزه، تجزیه و تحلیل آمار است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها مخاطب عمده و اصلی آمارهای مربوط به ازدواج و طلاق هستند، گفت: با بیان آمارهای این حوزه به خانواده‌ها هشدار داده می‌شود. دستگاه‌ها نقش محدودتری در زمینه ازدواج و طلاق دارند، اگرچه لازم است آن‌ها در زمینه فرهنگ سازی تلاش کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج گفت: قرار است در هفته آینده نشست معاونان فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شود و در این جلسه سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه هفته ازدواج اعلام می‌شود.

وی درباره اداره کل فرهنگی و امور جوانان استان سمنان در زمینه ازدواج اظهارکرد: شبکه ارتباطی آموزشی زوجهای جوان سمنانی در حال فعالیت است. زوجینی که به صورت ماهیانه به مراکز بهداشت مراجعه می کنند آن‌ها را عضو این شبکه و شروع به ارتباط‌گیری با آن‌ها می‌کنیم. علاوه بر آموزش پیامکی و غیرحضوری، هر شش ماه یکبار به صورت حضوری به آنان آموزش می‌دهیم.

مرادی در پایان گفت:‌ دوره‌های آموزش حضوری را با مشارکت دستگاه‌های دیگر برگزار می‌کنیم چراکه به‌شدت برای تأمین اعتبارات حوزه ازدواج دچار مشکل هستیم البته وزارت ورزش و جوانان با این مشکل روبروست.

کد خبر 342164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha