پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

کوالالامپور - ایرنا: یک زن ۶۳ ساله استرالیایی با برآورده شدن آرزویش، از طریق لقاح مصنوعی صاحب یک فرزند دختر شد و مسن‌ترین مادر این کشور لقب گرفت.

infant

به گزارش ایرنا، این مادر که نامش ذکر نشده و کودکش در سلامتی به سر می‌برند، اما برخی مراکز پزشکی استرالیا اقدام این زن را برای مادر شدن در 63 سالگی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

تارنمای روزنامه 'هرالد سان' استرالیا روز پنجشنبه از این زن 63 ساله به عنوان مسن ترین مادر جدید استرالیا یاد کرد که دخترش را در یک بیمارستان خصوصی در ملبورن بدنیا آورده است.

این زایمان 8 هفته زودتر از موعد مقرر از طریق سزارین در شهر ملبورن انجام شد و پدر کودک 78 ساله است. برخی رسانه ها نیز سن این مادر را 62 سال ذکر کرده اند.

شرایط سنی این پدر و مادر با انتقاد برخی از افراد و انجمن های جامعه پزشکی استرالیا مواجه شده و آینده فرزند را با توجه به سن بالای پدر و مادر در ابهام می بینند.

سان دیلی نیز نوشت: ممکن است همکلاسی های این کودک در آینده فکر کنند پدر و مادر وی، پدر و مادر بزرگ او هستند، اما این واقعیت را نیز باید مورد توجه قرار داد که این روزها بیشتر بچه ها توسط پدربزرگ و مادربزرگ ها مراقبت می شوند.

این روزنامه نوشت: اگر این زن و شوهر پر جنب و جوش، مناسب و سالم هستند، پس هیچ تضمینی نیز وجود ندارد که آنها نمی توانند پدر و مادر فوق العاده ای نباشند.

این اظهارنظر پس از آن انجام شد که 'مایکل گانن' رییس انجمن پزشکان استرالیا این اقدام را 'خودخواهی محض' خوانده و تصریح کرده بود: آیا کسی به دوران نوجوانی این نوزاد فکر کرده است.

رکورد مسن ترین مادر دنیا در دست یک زن اهل رومانی است که سال 2005 در سن 66 سالگی صاحب فرزند شد و این زن و دختر 11 ساله اش اکنون در بخارست، پایتخت رومانی زندگی می کنند.

رکورد قبلی مسن ترین مادر هنگام زایمان در استرالیا مربوط به یک زن 60 ساله بود که نخستین فرزند خود را سال 2010 میلادی به دنیا آورد.

کد خبر 342150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha