لیلا خاکسار: نهمین همایش سراسری اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران از 2 آبان ماه به مدت 2 روز در کرمانشاه برگزار می‌شود.

سید محمد جندقی رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن اعلام این مطلب گفت:آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت نیز دوم آذرماه برگزار می‌شود که تعداد پذیرفته شدگان 2738 نفر که 1500 نفراز کانون مرکز استان تهران وحومه و مابقی از بقیه کانون‌ها خواهند بود.

وی در ارتباط با شرایط تشکیل کانون‌ها گفت: طبق قانون هراستانی که تقاضای تشکیل کانون را دارد باید الزاما تعداد60 وکیل با شرایط لازم را داشته باشند.به‌دلیل اینکه در هرکانون کمیسیون‌های مختلفی تشکیل می‌شود که با تعداد کمتر از این پیشروی کار ممکن نیست.

جندقی همچنین گفت: اهداف برگزاری همایش‌ها ایجاد هماهنگی درروش‌های مربوط به صدور پروانه، تشکیل دادگاه‌های انتظامی، تعداددادگاه‌ها، رسیدگی به مشکلات وکلای دادگستری است.

همچنین رسیدگی به حق بیمه و بازنشستگی وکلای دادگستری و صندوق حمایت از وکلا و افزایش حق عضویت وکلا از سالانه 75 هزار تومان به 150 هزار تومان از دیگر مباحث مطروحه در این همایش است.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از مسائلی که مورد نظر ماست ایجاد انگیزه و استقبال وکلادر انتخابات هیأت‌مدیره است و ما به دنبال برقراری ضوابطی برای شرکت در این انتخابات هستیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری درتوضیح  همکاری گرفتن مردم از وکلای معاضدتی گفت:در همه کانون‌های استان‌ها اداره‌ای به نام اداره معاضدت وجود دارد که به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان مشاوره رایگان می‌دهند و هیچ منعی برای کسی وجود ندارد   اما در مورد استفاده از خدمات وکلای معاضدتی باید شرایط مراجعه‌کنندگان مورد بررسی و تحقیق قراربگیردودرصورت داشتن شرایط و عدم بضاعت مالی ازخدمات این وکلا استفاده کنند.

وی افزود:در دادگاه‌ها نیز قضات و مسئولین قضائی همکاری لازم را برای افراد واجد شرایط درخصوص استفاده از وکیل معاضدتی انجام می‌دهند.

کد خبر 34210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز