همشهری آنلاین: پس از استقبال از برگزاری دوره اول کارگاه‌های اسطوره با موضوع قصه‌پردازی با مضمون اسطوره‌های ایرانی، دومین کارگاه آموزشی قصه‌پردازی بر مبنای روایت‌های اسطوره‌ای برگزار می‌شود.

Workshop

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه با اعلام این مطلب گفت: این کارگاه با هدف آشنا کردن هنرآموزان با چهار اسطوره گرشاسپ، جمشید، فریدون و اژی دهاک برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه تلاش خواهد شد تا با ارائه قالب‌های قصه و روایت، شکل روایی به متون اصلی اضافه و متون کهن به قصه و روایت تبدیل شود.

کفاش‌زاده با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره مربیان و کنشگران حوزه‌های فرهنگی در رابطه با کودکان و نوجوانان خواهند بود افزود: هنرجویان می‌آموزند تا با توجه به حوزه فعالیت خود از منابع دست اول این چهار اسطوره قصه‌هایی برای انتقال مفاهیم گوناگون فرهنگی به کودکان تدوین کنند.

وی اظهار داشت: شکل خام اسطوره‌ها مناسب سن کودکان نیست اما مفهومی که در آنها پنهان است از غنای فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است که درصورت مناسب‌سازی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند ابزار آموزشی بسیار مناسبی باشد.

کفاش‌زاده گفت: مدرس این دوره که 8 جلسه و در مجموع 16 ساعت بوده و از 17 مرداد شروع و تا 4 مهرماه ادامه دارد، خانم دکتر مریم نعمت طاووسی عضو هیات علمی پژوهشگاه است.

کد خبر 342050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha