سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

دونالد ترامپ، چهره جنجالی این روزهای سیاست در آمریکا، دیروز در تلاش برای تغییر فضای منفی علیه خود، از «احتمال دستکاری در نتیجه انتخابات» خبر داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

دونالد ترامپ

ترامپ طي روزهاي اخير آماج انتقادهاي شديد مردم و چهره‌هاي سياسي بوده است؛ از مك‌كين جمهوريخواه گرفته تا باراك اوباماي دمكرات، همه او را به‌خاطر اظهاراتش در مورد خانواده يكي از سربازان كشته‌شده آمريكا در جنگ عراق مورد سرزنش قرار داده‌اند. به‌رغم انتقادهاي مطرح‌شده، ترامپ خم به ابرو نياورد و ديروز به سبك و سياق يك سال گذشته، بار ديگر جنجال آفريد. او در جمع هوادارانش در اوهايو گفت: «بدون تعارف بگويم، مي‌ترسم انتخابات دستكاري شود.» ترامپ سپس در مصاحبه‌اي كه چند ساعت بعد با شبكه خبري فاكس نيوز داشت، گفت: «روز 8نوامبر (18آبان) بايد مراقب باشيم، چون قرار است آراي مردم دستكاري شود.» اين نخستين‌بار است كه در تاريخ انتخابات آمريكا، نامزدي احتمال تقلب در انتخابات را مطرح مي‌كند.

دونالد ترامپ كه اخيرا رقيب دمكراتش يعني هيلاري كلينتون را «حقه‌باز» خوانده بود، ديروز او را «شيطان» ناميد. ترامپ درحالي‌كه داشت عليه برني سندرز، رقيب كلينتون در حزب دمكرات سخن مي‌گفت و تسليم‌شدنش در برابر كلينتون را به باد انتقاد گرفته بود، فرياد زد: «سندرز با شيطان وارد معامله شد؛ او ‍[كلينتون] شيطان است.»

ديروز جوليان آسانژ، پايه‌گذار وب‌سايت ويكي‌ليكس نيز سخنان جديدي عليه كلينتون مطرح كرد. او گفت كه كلينتون زماني كه وزيرخارجه آمريكا بود، دستور فروش سلاح به شورشيان ليبي را صادر كرد تا رژيم قذافي ساقط شود. به گفته او، سپس اين تسليحات به سوريه منتقل شده تا رژيم اسد سرنگون شود. با اين حال، فاصله ميان ترامپ و كلينتون در نظرسنجي‌هاي مردمي رفته رفته بيشتر مي‌شود. طبق جديدترين نظرسنجي‌ها كلينتون حدود 10درصد از ترامپ جلو افتاده است.

  • آمادگي براي ساخت ديوار حائل

يك شركت اسرائيلي اعلام كرد آماده است ديواري را كه ترامپ در سخنراني‌هاي انتخاباتي‌اش قول ساخت آن در مرز آمريكا با مكزيك داده بود، بسازد. ترامپ سال گذشته با حمله به مكزيكي‌ها آنها را «متجاوز» خواند و قول داد درصورتي كه به رياست‌جمهوري برسد، سرتاسر مرز آمريكا و مكزيك را ديوار بكشد. شركت اسرائيلي كه براي ساخت اين ديوار اعلام آمادگي كرده پيش از اين تجربه ساخت ديوار حائل بين نوار غزه و سرزمين‌هاي اشغالي و همچنين ديواركشي مرزي ميان سرزمين‌هاي اشغالي و اردن و مصر را هم داشته است.

کد خبر 341993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha