همشهری آنلاین: ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: مسکو و تهران برای افزایش همکاری‌های دفاعی برنامه ریزی می‌کنند که یکی از زمینه‌های مورد توافق برگزاری رزمایش‌های مشترک است.

وزیر دفاع روسیه: همکاری های نظامی تهران و مسکو گسترش می یابد

به گزارش ایرنا، روزنامه روسی  ايزوستيا روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: تهدیدهای مشترک علیه ایران و روسیه دو کشور را به همگرایی و اقدام های هماهنگ رسانده است.

روزنامه روسی همچنین نوشته است: توافق مسکو و تهران در چارچوب همکاری های دفاعی، برگزاری رزمایش مشترک، تبادل تجربیات و ناظران خواهد بود.

ایزوستیا از نگاه کارشناسان تاکید کرد: با توجه به تجربیات و دستاوردهای دفاعی ایران و همچنین آشنایی نیروهای جمهوری اسلامی با جنگ افزارهای روسی، زمینه های مختلفی برای همکاری نظامی دو جانبه و منطقه ای بین دو کشور وجود دارد.

شویگو روز شنبه نیز با سردار سرتیپ ولی معدنی فرمانده نیروهای ایرانی شرکت کننده در رقابت های رزمایشی 2016 روسیه در مسکو و در حاشیه مراسم گشایش این مسابقات دیدار و گفت وگو کرد.

ایزوستیا در باره این دیدار نوشته است: سرپرست هیات ایرانی گفت که روسیه و ایران توانمندی لازم را برای گسترش همکاری ها ی دفاعی دارند.

روزنامه روسی همچنین به نقل از یک مقام نظامی روسیه بدون ذکر نام نوشته است: در دیدار شویگو و معدنی زمینه های مختلف همکاری های دفاعی دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 341943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha