دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس مصوبه وزارت نیرو اگر مشترکی بیش از ۳۰ هزار تومان بدهی داشته باشد بعد از ارسال اخطاریه برق آن قطع خواهد شد همچنین به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بهای اخطاریه قبض‌ها از ابتدای سال به ۴۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

توانیر

به گزارش ایسنا، سیدمحمد هاشمی دوشنبه 11 مرداد در نشستی خبری با بیان خبر اين خبر و  با اشاره به متوسط سرانه مصرف برق در کشور در قیاس با سایر کشورهای دیگر، ادامه داد: در حال حاضر ایران رتبه ۱۴ مصرف را در میان سایر کشورها دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به میزان خاموشی در ۷۲ روز گذشته بر اثر آسیب‌رسیدن به تجهیزات در شهر تهران، بیان کرد: طی این مدت ۲۰ درصد کاهش انرژی توزیع شده سرانه به ازای هر مشترک داشتیم.

هاشمی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۴۶۰ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده داشتیم که امسال این عدد به کمتر از ۵۰۰۰ مگاوات ساعت رسیده است.

وی در خصوص این مساله که آیا همچنان شرکت توزیع برق اقدام به دریافت هزینه اخطار بدهی از مشترکان می‌کند، اضافه کرد: شرکت توزیع برق تهران تا زمانی که وزارت نیرو ابلاغیه‌ای در خصوص این موضوع به شرکت برق ندهد اقدام به چاپ قبوض اخطار می‌کنیم.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران به‌طور کلی ما خود را موظف به اجرای مصوبه‌های مجلس و وزارت نیرو می‌دانیم و هر تصمیمی که در این زمینه گرفته شود قطعا آن را اجرایی خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به برق فروخته شده شرکت توزیع برق تهران، گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۰۰ گیگابایت ساعت انرژی توسط این شرکت فروخته که از این میزان فروش ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که کل فروش انرژی در کشور یک ششم نیاز شرکت‌های توزیع است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران درباره انتقال شرکت توزیع برق به بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله یک موضوع حکومتی است و نمی‌توان در مورد آن به راحتی اظهارنظر کرد.

هاشمی با اشاره به بدهی سازمان‌های دولتی و شهرداری به شرکت توزیع برق، بیان کرد: شرکت توزیع برق تهران بابت فروش برق طلبی را از سازمان‌های دولتی دارد، اما طبق مصوبه این سازمان‌ها پول برق خود را به صورت سالانه پرداخت می‌کنند که امیدواریم امسال نیز این بدهی‌ها وصول شود.

وی میزان بدهی شهرداری را به شرکت توزیع برق ۱۲ میلیارد تومان دانست و افزود: در مجموع میزان طلب به شرکت توزیع برق به سازمان‌های دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران ضمن تاکید به این مساله که هیچ‌گونه خاموشی در تابستان نخواهیم داشت، اظهار کرد: اگر مردم ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف برق خود صرفه‌جویی داشته باشند به راحتی می‌توانیم از پیک مصرف عبور کنیم.

هاشمی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: اجازه فاینانس ۱۰۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق تهران داده شده که امیدواریم در آینده بتوانیم آن را محقق کنیم، اما تاکنون هیچ یک از صحبت‌ها به قرارداد منجر نشده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای هوشمندسازی شبکه برق، ادامه داد: تاکنون ۳۴ هزار کنتور هوشمند نصب شده و در قالب طرح فهام نیز تمام سهمیه‌های سال ۱۳۹۵ نصب شده است. علاوه بر این، این آمادگی نیز وجود دارد که اگر سهمیه جدیدی از سوی توانیر ابلاغ شد آن را نیز اجرایی کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در خصوص وضعیت پیک مصرف برق در کشور، تصریح کرد: در ۷۰ روز گذشته ۱۸ روز پیک مصرف بیش از ۴۰۰۰ مگاوات بود و ۳۷ روز از این ۷۰ روز بالای ۳۵۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم.

به گفته هاشمی با توجه به هزینه ۳۰ میلیارد ریالی تامین هر مگاوات ساعت برق ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای مدیریت پیک مصرف در این ۳۷ روز مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با بیان این‌که در جهان ۴۸ درصد مدیریت مصرف صورت می‌گیرد، گفت: مدیریت ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف در پیک امکان هرگونه خاموشی در شبکه را از بین می‌برد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تا انتهای تابستان امکان خاموشی در تهران وجود دارد، خاطر نشان کرد: با مدیریت انتقال بار تاکنون مشکل خاموشی نداشتیم، اما ممکن است با خاموشی‌های مقطعی روبه‌رو شویم، اما آن را هم از همین اکنون می‌توان مدیریت کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۸۰ مگاوات مدیریت مصرف در زمان پیک انجام شد، اما امسال تاکنون ۲۷۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به برخی خاموشی‌ها در روزهای گذشته، اظهار کرد: این خاموشی‌ها ناشی از مصرف بالای برق در برخی ساعت‌ها بوده و باید گفت که مصرف بالا موجب آسیب‌ رساندن به تجهیزات شده است.

هاشمی میزان تلفات در شبکه توزیع برق تهران را ۶.۶ درصد عنوان و ادامه داد: بیش از ۲۲ درصد مشترکان تجاری و نزدیک به پنج درصد مشترکان خانگی این شرکت پرمصرف هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده از سال گذشته تاکنون تعداد ۸۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی و ۱۰ هزار مشترک پرمصرف تجاری کاهش یافته است.

کد خبر 341864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha