دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرایند ساخت مدال المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ ترکیبی از هنر و دانش است، زیرا گروهی ۱۰۰ نفره از مجسمه‌سازان و متخصصان فنی برای ساخت بیش از ۵۰۰۰ مدال در مکانی محرمانه درون ضرابخانه برزیل مشغول به کارند.

براساس گزارش CNN، قالب مدال‌هاي المپيك ريو توسط مجسمه‌سازي به نام نلسون نتو كارنيه‌رو ساخته شده‌است. وي مي‌گويد ديدن مدال‌ها روي سكوي ورزشگاه‌ها اين احساس را به او مي‌دهد گويي خود برنده مدال‌ها شده‌است.

مدال المپیک

كارنيه‌رو در طول 41 سال اشتغالش در ضرابخانه برزيل سكه‌هاي زيادي را ضرب كرده‌است اما به گفته وي ساخت مدال‌هاي المپيك يكي از هيجان‌انگيزترين پروژه‌هايي است كه تاكنون به عهده داشته‌است. اگرچه قالب اين مدال‌ها را مي‌شد به راحتي با رايانه طراحي كرد، اما كارنيه‌رو به مدت دو هفته با استفاده از ابزارهاي دقيق به طراحي قالب پرداخت.

پس از آن طرح اسكن شد تا با استفاده از ماشين‌هاي برش رايانه‌اي از قبيل سي ان سي قالب مدال ايجاد شود و در نهايت پيش از ارسال به كارخانه قالب براي كنترل كيفيت در زير ميكروسكوپ مورد بررسي قرار گرفت.

در كارخانه كارگران با استفاده از دستگاه پرس قالب را سه بار تحت فشاري 550 تني قرار مي‌دهند تا در نهايت اين نماد گرد پيروزي به رنگ‌هاي مسي، طلايي و نقره‌اي آماده شود. مدال طلا نسبت به دو مدال ديگر يك مرحله بيشتر را پشت سر مي‌گذارد كه به دوش طلا شهرت دارد. اين مدال در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده‌است.

ارزش طلا و نقره موجود در مدال طلا ارزشي برابر 587 دلار دارند. آخرين بار مدال طلاي المپيك 1912 استكهلم سود بود كه از طلاي خالص ساخته شد.

کد خبر 341780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha