همشهری‌آنلاین: نخستین نشست آیین آواز میزبان داود فیاضی، ردیف‌دان و مدرس آواز و از شاگردان اسماعیل‌خان مهرتاش خواهد بود تا از جمله‌بندی در آوازخوانی ایرانی سخن بگوید.

علی شیرازی، دبیر مجموعه نشست‌های آیین  آواز ضمن اعلام این مطلب به همشهری‌آنلاین گفت:«جمله بندی در آواز ایرانی» عنوان نشست تخصصی است که داود فیاضی  از شاگردان اسماعیل مهرتاش ضمن اجرای چند قطعه موسیقایی درباره آن با حاضران در نشست بحث و بررسی خواهد کرد. درست خوانی در آواز ایرانی، تلفیق شعر و موسیقی و آمیزش آن در تحریر از جمله مباحث دیگری است که فیاضی در این نشست به آن می پردازد.

اجرای چند قطعه به هنرمندی داود فیاضی آواز، بهاره فیاضی تار و علیرضا ایلچی سه تار در دستگاه نوا، اجرای آواز صادق احمدی با همراهی تار حسین طراحی مفرد و بابک طاهری، اجرای گروه صبا از شهرستان گلپایگان به خوانندگی محمدرضا محرابی و همراهی سید کمال هجری ویولن، وحید طالبی تار، ناصر اسعدی سنتور و مهدی میرزایی تمبک از جمله برنامه هایی است که در اولین نشست تخصصی «آیین آواز» برگزار می شود.

داود فیاضی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی ایرانی در حوزه آواز است که در محضر استاد اسماعیل مهرتاش به فراگیری آواز پرداخته است. وی سال گذاشته نیز روایت خود را از ردیف آوازی استاد مهرتاش روانه بازار موسیقی کرد و پیش از  این نیز در نشست نقد و بررسی ردیف مهرتاش به روایت محمد منتشری به ارزیابی و نقد این مجموعه آلبوم پرداخته بود.

او پدر بهاره فیاضی از جمله نوازندگان زن برجسته تار است که سرپرست گروه بانوان شیدا در زمان حیات استاد محمدرضا لطفی بود.

کد خبر 341756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha