مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بر ضرورت تغذیه نوزاد با شیرمادر تاکید کرد و درباره دلایل اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر سخن گفت.

دکتر محمد اسماعیل مطلق

 به گزارش همشهري آنلاين، دکتر محمداسماعیل مطلق، گفت: شیر مادر، هدیه الهی، بهترین و کامل‌ترین غذایی است که تا پایان 6 ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می‌کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.

او توصيه كرد: بعد از پایان 6 ماهگی، غذای کمکی نیز به همراه شیرمادر به شیرخوار داده شود اما برای رشد و سلامت بهتر کودک، تا پایان دو سالگی و یا بیشتر تغذیه با شیر مادر ادامه یابد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاكيد كرد : اگر مادران با ترکیبات شیرمادر و فواید آن خوب آشنا شوند، هرگز برای تکمیل دوران شیردهی یعنی تا پایان 24 ماهگی شیرخوار، کوتاهی نخواهند کرد.

مطلق افزود: آلرژی، آسم و عفونت حاد گوش میانی، مننژیت و سپتی سمی (عفونت مغز و خون) نوزادی و سل، عفونت ادراری و عفونت‌های دستگاه تنفسی و گوارشی، سرطان خون و سندروم مرگ ناگهانی در کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند، کمتر دیده می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، افزایش کلسترول و چربی‌های نامناسب خون و بیماری‌های عروقی، پوسیدگی دندان و نیاز به ارتودنسی، بیماری‌های مزمن تنفسی و گوارشی، عفونت‌های بیمارستانی، کمبود فقر آهن و روی (به دلیل جذب بهتر آهن شیرمادر)، یبوست و دل درد، برفک به دلیل استفاده از سر پستانک، شب کوری (به دلیل وجود ویتامین A کافی در شیرمادر)، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس)، سوء تغذیه و انگشت مکیدن از مواردی است که در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، کمتر دیده می‌شود.

کد خبر 341719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha