یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران از تعطیلی چند واحد آلاینده پایتخت تا ۲ هفته آینده خبر داد.

محمدحسين بازگير گفت كه در پايش‌هاي صورت‌گرفته 10كارواش و 10واحد توليدي آبكاري كه با وجود اخطاريه‌هاي قانوني براي سيستم پساب و تصفيه فاضلاب اقدام نكرده‌اند تا 2هفته آينده پلمب مي‌شوند. بازگير در حالي اين خبر را اعلام كرد كه پيش از اين نيز در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرده بود پايان سال آخرين فرصت به صنايع براي رفع آلايندگي‌شان است.

اين اقدام اداره‌كل محيط‌زيست استان تهران و اداره زيرمجموعه آن در شهر تهران به‌واسطه يك‌برنامه‌ زمانبندي شده صورت مي‌گيرد؛ برنامه‌اي كه براساس آن بايد حدود 100واحد آلاينده صنعتي و معدني تعطيل شوند و پس از آن يا به خارج شهر كوچ كنند يا تغيير كاربري دهند. صدالبته كه اين برنامه نيازمند حمايت دستگاه‌هاي قضايي و مقننه نيز است و رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شهر تهران نيز بر آن تأكيد كرده است.

به هر حال اينطور كه بازگير عنوان كرده واحدهاي آلاينده از لحاظ آلودگي آب، هوا و مديريت پسماند مورد پايش قرار مي‌گيرند و اخطارهاي قانوني در اين زمينه دريافت مي‌كنند. وي در اين ميان تأكيد كرده كه ساماندهي وضعيت صنايع بعد از تعطيلي يا خروج از شهر بايد مورد توجه دستگاه‌هاي ذيربط ازجمله مديريت شهري قرار بگيرد.

وي به‌طور نمونه معادن شن و ماسه جنوب غرب تهران را مثال زد كه فعاليت آنها از آخر خرداد‌ماه امسال كاملا متوقف شده است و بايد هرچه سريع‌تر گودال‌هاي ايجاد شده توسط آنها تغيير كاربري شهري پيدا كند. به گفته شهرداري تهران قرار است براي جلوگيري از گسستگي و خطرات احتمالي رودخانه كن، اين فضا را جزو ساختار شهر قرار دهد. وي همچنين گفت كه اگر فعاليتي اكنون در اين معادن صورت مي‌گيرد مربوط به بتن‌ريزي مصالح موجود آنهاست.

اين مسئله را معاون برنامه‌ريزي، ‌ توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران هم در بازديد از منطقه 18مورد تأييد قرار داد. ناصر اماني در جلسه مديران شهري اين منطقه به اقدامات مثبت صورت‌گرفته براي تعطيلي معادن 400هكتاري شن و ماسه اشاره كرد و خواستار همكاري و مساعدت تمام معاونت‌ها به منطقه 18براي تسريع در امر تبديل محل اين معادن به بوستان و فضاي سبز شهري شد.

معاون شهردار همچنين مهم‌ترين مشكل در منطقه 18را گره ترافيكي در ورودي جاده شهريار به بزرگراه فتح دانست و درخصوص تأمين اعتبار ايجاد راستگرد دستورات لازم را صادر كرد. آنگونه كه اماني گفت ديگر معضل منطقه تفكيك غيرمجاز زباله در تقي آباد است.

کد خبر 341608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha