همشهری آنلاین: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای، درز یک سند محرمانه مربوط به توافق هسته‌ای ایران توسط این نهاد را رد کرد.

آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در تارنمای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد آمده است: هفته جاری نامه‌ای از ایران در خصوص درز احتمالی بخشی از سند اعلامیه اولیه پروتکل الحاقی ایران توسط آژانس را دریافت کردیم.

این بیانیه می‌افزاید: آژانس به این نامه (ایران) پاسخ داده و قویا با آن مخالفت کرده است و هرگونه اظهار نظری را در خصوص درز بخشی از سند اعلامیه اولیه پروتکل الحاقی ایران توسط آژانس رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، آژانس در بیانیه منتشره هرگونه اظهاراتی را که این ذهنیت را بوجود آورد که این نهاد بین‌المللی هرگونه اطلاعاتی در مورد اعلامیه منتشر کرده باشد، رد کرده است.

به دنبال انتشار بخش‌هایی از یک سند مرتبط با توافق هسته‌ای در خصوص برنامه بلندمدت غنی سازی ایران توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های کشورمان اعلام کردند که به درز این سند اعتراض خواهند کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بخش‌هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند. تلقی ما این است که از آژانس درز کرده است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این مورد گفت: قصد نداریم خودمان این برنامه را اعلام کنیم اگر خودشان اعلام کردند اولا خلف وعده است و دیگر اینکه با انتشار آن مردم ما مطلع می‌شوند ما چه پیش‌بینی‌های درست و مناسبی برای توسعه صنعت هسته‌ای کشورمان داشته‌ایم.

کد خبر 341584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha