سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه ویژه، نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور و بارش باران شدید و برف در ارتفاعات و بروز آبگرفتگی در سطح معابر عمومی هشدار داد.

بر این اساس، به سبب پیش‌بینی بارش شدید باران و وزش باد شدید در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شهرهای شمالی آذربایجان‌ غربی و شرقی در روز چهارشنبه و پنجشنبه (25 و 26 مهر) آبگرفتگی معابر عمومی و مواج بودن دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

به علت ورود یک توده هوای سرد به قسمت شمالی کشور در چند روز‌ آینده بارش برف در ارتفاعات، علاوه بر کاهش دمای هوا در مناطق شمال غرب و ساحل دریای خزر بارش شدید باران نیز در این قسمت از کشور پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در روز پنجشنبه سراسر نوار شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.

همچنین در این مدت در این مناطق دمای هوا بین 6 تا 12 درجه و با تأخیر 12 ساعته بین7 تا 15 درجه در استان گلستان و شرق مازندران کاهش می‌یابد.

این سازمان دمای هوای سایر نقاط کشور را نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌تدریج از شمال به جنوب رو به کاهش دانست و خبر از خنک‌تر شدن هوا بین 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد داد.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور برای تهران در روز چهارشنبه آسمانی نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرده‌است و کمینه و بیشینه دمای هوا را برای امروز 13 و 26 درجه اعلام کرد که نسبت به روز گذشته 3 درجه کاهش دارد.

همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری، در بعضی ساعات روز همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که کمینه هوای تهران در این روز به 12 درجه و بیشینه دما به 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 34155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز