همشهری آنلاین: یک کارشناس هندی می‌گوید یک سیستم ارزان‌قیمت بازیافت فضولات انسانی به بیوگاز و کود می‌تواند برای 2.6 میلیارد نفر در جهان دسترسی به توالت ایجاد کند و از گرمایش جهانی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بیندشوار پاتاک بنیانگذار "سازمان بین‌المللی خدمات اجتماعی سولابه " گفت گروه او قصد دارند در هفتمین اجلاس جهانی توالت که در اواخر اکتبر امسال در دهلی برگزار خواهد شد، طرح‌های خود در این زمینه را ارائه دهند.

هدف این سازمان فراهم آورن توالت برای تقریبا 730 میلیون نفری در هند است که فاقد توالت هستند.

به گفته پاتاک بر اساس "اهداف توسعه هزاره"  که در سال 2002 در آفریقای جنوبی تعیین شدند، تا سال 2015 باید تعداد 2.6 میلیاردنفری که در سراسر جهان فاقد توالت هستند به نصف برسد و تا سال 2025 توالت برای همه افراد در اختیار باشد.

او گفت نقش هند برای رسیدن به این هدف می‌تواند تبدیل مدفوع انسانی به شکل ارگانیک به بیوگاز که بتوان برای پخت و پز غذا و تولید برق از آن استفاده کرد و تبدیل ادرار به کود باشد.

پاتاک گفت: "اکنون ما از دیگران می‌خواهیم این تکنولوژی را که اخیراً در کابل نیز نصب شده است به کار گیرند تا به رسیدن به اهداف هزاره کمک شود و گرمایش جهانی کاهش یابد."

هدف سازمان جهانی توالت که در ساال 2001 به صورت یک سازمان غیرانتفاعی ایجاد شد، تبدیل کردن دفع بهداشتی فضولات به یک موضوع مهم جهانی است و اکنون 55 گروه از 42 کشور در آن عضویت دارند.

کد خبر 34153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز