ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه‌ای به‌منظور تسهیل و مدیریت بهینه سفرهای مسافران تعطیلات آخر هفته جاری نکاتی را به شرح زیر متذکر شد:

هموطنان گرامي از طريق سامانه مركز مديريت راه‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل به شماره 141 از وضعيت تردد در جاده‌هاي كشور و از طريق سامانه 134 از شرايط آب و هوايي مقصد مورد نظر؛ اطلاعات لازم را كسب و سپس براي مسافرت خود برنامه‌ريزي كنند.

با توجه به‌احتمال بروز ترافيك طولاني مدت در برخي مسيرهاي پرتردد پيشنهاد مي‌شود از مسيرهاي مختلف براي مقاصد سفر استفاده و قبل از ورود به جاده‌ها نسبت به كنترل ميزان بنزين خودرو و ساير معاينات فني اقدام كنند تا در طول سفر با مشكل كمبود سوخت خودرو يا نقص فني مواجه نشوند.

به تمامي بهره‌برداران تأسيسات گردشگري، رستوران‌ها و مراكز پذيرايي بين راهي توصيه اكيد مي‌شود ضمن رعايت امنيت رواني مسافران در طول مسير براي رعايت نرخ، بهداشت و همچنين همكاري و همراهي با مسافران و گردشگران در ترافيك‌هاي طولاني اهتمام و توجه بيشتري ورزند.

مسافران عزيز ضمن حفظ آرامش خود در ترافيك‌هاي طولاني نهايت همكاري را با پليس راهور ناجا و مأموران راهداري به‌عمل آورده و از توقف‌هاي غيرضروري در حاشيه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و ساير نقاط كه موجب ترافيك مي‌شود خودداري كنند.استفاده از توقفگاه‌هاي مختلف در مسير سفر به‌ويژه مجتمع‌هاي بين راهي و مراكز عرضه خدمات در ورودي شهرها موجب كاهش خستگي و ‌مانع جدي بروز حوادث خواهد بود.

اطلاعات جاذبه‌هاي گردشگري و مقاصد جديد از طريق تماس با سامانه 09629به‌صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات مورد نياز مسافران در حوزه‌هاي مرتبط با سفر و دريافت پيشنهادها و انتقادات است.

کد خبر 341341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha