شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

رضا رویگری: تابستانی گرم و طولانی را پشت‌سر می‌گذاریم. گرمای شدید هوا البته منحصر به ما نیست و کل جهان با پدیده گرمایش زمین مواجه است.

رضا رویگری

طبيعي است كه در اين هواي گرم مصرف آب و برق افزايش پيدا كند. در هوايي كه دمايش بالاي 40درجه است هم ميزان استحمام مردم بالا مي‌رود و هم اينكه استفاده از كولر گسترش مي‌يابد. چاره‌اي هم نيست چون بدون كولر نمي‌شود اين گرماي شديد را تحمل كرد. حالا خبر رسيده كه ركورد مصرف برق جابه‌جا شده و مسئولان به مردم توصيه مي‌كنند كه صرفه‌جويي كنند و از احتمال خاموشي‌ها به‌دليل مصرف بالاي برق خبر داده‌اند.

در مورد مصرف آب هم توصيه‌هاي مشابهي را شنيده‌ايم. اين اتفاقي است كه تقريبا هر سال هنگام فصل گرما شاهدش هستيم. در اينكه بايد در مصرف آب و برق صرفه‌جويي كنيم، ترديدي وجود ندارد. مردم هم در سال‌هاي اخير بيشتر از گذشته رعايت مي‌كنند و صحنه‌هايي چون شستن حياط و آب گرفتن به اطراف منازل را نسبت به مثلا 10سال قبل كمتر مي‌بينيم. البته هنوز هم عده‌اي در مصرف آب صرفه‌جويي نمي‌كنند يا در ساعاتي كه منزل نيستند كولرشان را خاموش نمي‌كنند. با اين همه نبايد توپ را در ميدان مردم انداخت.

با هر ميزان صرفه‌جويي وقتي گرماي هوا به بالاي 40درجه مي‌رسد، ميزان مصرف آب و برق افزايش قابل‌توجهي پيدا مي‌كند و مسئولان بايد پيش‌بيني چنين روزهايي را از قبل بكنند.راه‌حل، تهديد مردم به احتمال خاموشي نيست. بايد زيرساخت‌ها را تقويت كرد و البته آحاد جامعه هم در حد توان خود بايد بكوشند تا در مصرف انرژي دچار افراط و تفريط نشوند.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 340934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha