مهدی چمران حین برگزاری جلسه شورای‌عالی استان‌ها از طرح دولت که منجر به کاهش درآمدهای پایدار شهرهای کشور می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها به همين منظور از نمايندگان اين نهاد خواست رايزني‌ها را با نمايندگان شهر خود در مجلس شوراي اسلامي براي اصلاح اين طرح آغاز كنند. گفتني است بيست‌ و نهمين جلسه شوراي‌عالي استان‌ها در حالي روز گذشته در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد كه تحت‌تأثير اجلاس جهاني شوراها و شهرداران قرار گرفته بود.

چمران، رئيس شوراي‌عالي استان‌ها نيز در اين جلسه موضوعاتي در اين خصوص را مطرح كرد و سپس مطالبي را درباره نگراني‌ها در مورد مشكلات مديريت شهرها از بابت درآمدهاي پايدار بيان كرد. وي ابتدا با اشاره به ناامني‌هاي موجود در منطقه و كودتايي كه ظرف چند روز گذشته در كشور تركيه اتفاق افتاد، تأكيد كرد: بايد آرامش و امنيتي كه در كشور وجود دارد را قدر بدانيم؛ بي‌ترديد اين آرامش و امنيت به بهاي خون پاك شهيدان، مقام معظم رهبري و خدمت همه مسئولان به‌دست آمده است.

چمران با اشاره به طرح دولت براي تغيير مسير اختصاص ماليات بر ارزش افزوده به شهرداري‌ها تأكيد كرد: اكنون به پيشنهاد دولت مقرر شده تا ماليات بر ارزش افزوده (همان عوارضي كه در گذشته از كارخانه‌ها به‌طور مستقيم دريافت مي‌شد)، به استانداري‌ها داده شود، از آنجا با خواست استانداري‌ها اين پول كه به‌عنوان درآمد پايدار شهرداري‌ها محسوب مي‌شود به آنها اختصاص يابد.

وي افزود: نگران هستيم اندك درآمد پايداري كه براي شهرها و روستاها به‌وجود آمده دچار مشكل شود كه بايد با كمك نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي اين مشكل را مرتفع كنيم. وي از نمايندگان شوراي‌عالي استان‌ها خواست با گذاشتن جلسات تخصصي نمايندگان شهر خود را در اين موضوع توجيه كنند تا اين پيشنهاد در دولت اصلاح شود. به گفته چمران هم‌اكنون شهرداري‌هاي سراسر كشور بدهي بسياري دارند، به‌طوري كه برخي از آنها بيش از 2ماه است كه حقوق پرسنل خود را پرداخت نكرده‌اند.

وي در ادامه اظهار داشت: تمام نمايندگان شوراي‌عالي استان‌ها براي اجراي اجلاس جهاني شوراها و شهرداري‌ها ميزبان مهمانان داخلي و خارجي هستند. چمران اضافه كرد: اين اجلاس براي تثبيت جايگاه شوراها و استفاده از تجربيات ساير كشورها برگزار مي‌شود.

کد خبر 340530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha