دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته گذشته صدها هزار نفر از ساکنان استان اوتار پرادش هندوستان به خیابان‌ها آمدند و در عرض ۲۴ ساعت ۵۰ میلیون درخت کاشتند تا رکوردی جدید در جهان به ثبت برسانند.

درخت

براساس گزارش تلگراف،‌ اگرچه 6 شهر از ميان 10 شهر با بدترين كيفيت هوا در هندوستان واقع شده‌اند، اما جمعيت 1.25 ميليارد نفري اين كشور درتلاش براي كاهش تغييرات اقليمي هستند.

هندوستان علاوه براينكه مالك اولين فرودگاه تماما خورشيدي جهان و بزرگترين نيروگاه خورشيدي جهان است، قيمت اين انرژي پاك در هندوستان از قيمت سوخت فسيلي پايين‌تر آمده‌است.

به گفته آكيلش ياداو فرماندار استان اوتار پرادش، جهان دريافته‌است كه كه براي كاهش دي‌اكسيدكربن و مهار تغييرات اقليمي به تلاش زيادي نياز است و اوتار پرادش در اين راستا پيشگام شده‌است.

ركورد كنوني جهان براي بيشترين تعداد درخت كاشته شده در يك روز به نام پاكستان ثبت شده‌است كه توانست در سال 2013 در عرض يك روز 847275 درخت بكارد.  اگرچه مسئولان گينس هنوز كار شمارش درخت‌هاي كاشته شده در هندوستان را به پايان نرسانده‌اند،‌اما به نظر مي‌رسد با دست داشتن 800 هزار نفر در اين پروژه،‌ ركوردي جديد در جهان به ثبت رسيده باشد.

دولت هندوستان بيش از 6.2 ميليارد دلار را به كشت درخت طي 15 سال آينده اختصاص داده‌است زيرا اگرچه جنگل‌زدايي نقش بسيار كوچكي در افزايش سطح گازهاي گلخانه‌اي در هندوستان ايفا مي‌كند، اما افزايش تقاضا براي زمين‌هاي كشاورزي در مناطق روستايي به آن معني است كه كشت درختان جديد در اين مناطق از اهميت بالايي برخوردار است.

با اين‌همه به صرف كاشت درخت نمي‌توان به افزايش بافت سبز شهرها دل خوش كرد زيرا تعداد زيادي از اين درختان در اثر كم آبي يا آفت از بين مي‌روند. از اين رو مناطق درختكاري شده بايد به صورت مداوم تحت نظر قرار بگيرند تا به حفظ و بقاي آنها كمك شود.

کد خبر 340320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha