همشهری آنلاین: اتفاق ناخوشایندی که برای دنیس کوپر هنرمند آمریکایی رخ داد زنگ خطری برای افرادی است که تصور می‌کنند اینترنت جاودانه است: گوگل وبلاگ وی و تمامی آثار وی را که در طول ۱۴ سال گذشته در این وبلاگ گرد‌آوری کرده بود بدون هشدار قبلی پاک کرد.

براساس گزارش ساينس الرت، وبلاگ وي در سكوي بلاگر،‌متعلق به گوگل ساخته شده‌بود و گوگل به جاي اينكه بيانيه‌اي مبني بر تخطي از شرايط استفاده از خدمات به وي نشان دهد، هيچ توضيحي براي پاك كردن آثار وي ارائه نكرد.

نكته دردناك‌تر اين كه بيشتر آثار او تنها روي وبلاگش ذخيره شده بودند و وي هيچ ذخيره پشتيباني از آثارش نداشت. پس از پاك شدن وبلاگ،‌حساب جي‌ميل كوپر نيز ناگهان غير فعال شده‌است.

اين وبلاگ تنها نسخه از آخرين رمان فرمت GIF كوپر را در خود داشت،‌رماني كه تماما با استفاده از تصاوير متحرك ايجاد شده بودند كه پاك شدن آن بيش از ديگر آثار از دست رفته دل كوپر را به درد آورده‌است.

اين رويداد واكنش‌هاي فراواني را در پي داشته‌است و بسياري براين باورند گوگل قصد سانسور آثار كوپر را داشته‌است. كوپر اكنون در تلاش است از شركت گوگل شكايت كند و سازمان PEN America كه مسئوليت محافظت از آزادي بيان در آمريكا و جهان را به عهده دارد نيز گوگل را تحت فشار قرار داده تا نسبت به اين عملكرد خود توضيح دهد.

از سوي ديگر اين اقدام گوگل پرسشي را در ميان كاربرانش مطرح كرده‌است كه قابل اعتماد بودن اين شركت براي محافظت از اطلاعات در طولاني مدت را زير سوال مي‌برد.

کد خبر 340307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha