همشهری آنلاین: پس از عبور از روابط‌عمومی سنتی و استقرار روابط‌عمومی الکترونیک و دیجیتال در دستگاه‌های اجرایی، توسعه فضای مجازی و تغییر ساختار اطلاع‌رسانی، حرفه‌ای شدن نیاز اصلی روابط‌عمومی‌ها برای دستیابی به حداکثر بازدهی می‌باشد.

دکتر داود زارعیان

دکتر داود زارعیان، رییس کمیته علمی چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با بیان مطلب افزود: بدون شک امروز دیگر کمتر سازمان یا نهادی را سراغ داریم که استفاده از ابراز الکترونیک و یا استقرار روابط‌عمومی الکترونیک در آن صورت نگرفته باشد و کماکان از روش‌های سنتی اطلاع‌رسانی و ارتباطات استفاده کنند، به همین دلیل قدم بعدی در خصوص ارتقاء سطح روابط‌عمومی در کشور، حرکت بسوی حرفه‌ای‌گرایی است.

وی ادامه داد: حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی نیازمند زیرساخت‌هایی می‌باشد که برخی از آنها فنی و خارج از اراده روابط عمومی است و به واسطه توسعه ارتباطات فنی، تولید نرم‌افزارهای گوناگون و ابزارهای مختلف در دسترس همگان قرار گرفته است، اما نکته مهم دیگر در این خصوص نوع برخورد و رفتار حرفه‌ای مدیران و کارشناسان و نحوه استفاده صحیح و به موقع از این ابزار می‌باشد، چرا که در صورت بکارگیری غیرکارشناسانه از آنها، نه تنها کمکی در انجام وظایف و مسوولیت‌های محوله صورت نمی‌گیرد، بلکه صدمات جبران‌ناپذیری نیز بر پیکره سازمان وارد می‌کند.

رییس کمیته علمی چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، در ادامه و درخصوص دیگر عوامل موثر در گام برداشتن روابط‌عمومی‌ها بسوی حرفه‌ای‌گرایی گفت: تغیر پارادیم و الگوی‌های ذهنی سنتی، بکارگیری مدیران و کارشناسان واجد شرایط، استفاده از دانش و تجربه استادان و مدیران گذشته، علاقمندی و پشتکار و افزایش روز افزون دانش فردی از جمله برخی از عواملی هستند که نه تنها باعث حرفه‌ای شدن روابط‌عمومی می‌شوند، بلکه به عنوان عواملی فراگیر در تمامی زمینه‌ها کمک حال فرد، جامعه و سازمان خواهند بود.

زارعیان در پایان گفت: با توجه به موارد مطرح شده، سعی داریم تا در چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، با استفاده از دانش اساتید بنام در حوزه‌های روابط‌عمومی، تبلیغات، ارتباطات و تشریفات به بررسی برخی از عوامل اصولی در این زمینه‌ها پرداخته و گامی عملی در خصوص ایجاد دیدگاه حرفه‌ای در روابط‌عمومی‌ها برداریم.

لازم به ذکر است چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکارعمومی، مدیریت هویت برند، تشریفات نوین برگزار می‌شود.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

کد خبر 340272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha