همشهری آنلاین: شطرنج‌بازان ایران در رقابت‌های قهرمانی شطرنج مدارس آسیا با کسب ۱۶ مدال مقتدرانه قهرمان شدند.

Chess

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مسابقات بخش بلیتس قهرمانی مدارس آسیا به میزبانی تهران برگزار شد. در پایان این بخش تیم ایران به چهار مدال طلا، شش نقره و شش برنز رسید و در مجموع با شانزده مدال به جایگاه نخست جدول رده‌بندی دست یافت. تیم ازبکستان با چهار مدال در جایگاه دوم قرار گرفت و فیلیپین نیز با سه مدال در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

در بخش آزاد زیر ۷ سال، گنگ چینی با 7.5 امتیاز اول شد، اوازخانف ازبکستانی و تنبلد مغولستانی با 7 امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

در رده زیر ۷ سال دختران، خامداموای ازبکستانی با کسب هر 9 امتیاز ممکن قهرمان شد، سدتیای مغولستانی و والیوای ازبکستانی با 7 امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

در رده سنی زیر 9 سال، سیدارث سنگاپوری در جایگاه نخست قرار گرفت، نجاتی‌پور و تسلیمی با 7 امتیاز دوم و سوم شدند.

در این رده و در بخش دختران، پالی سریلانکایی با 8 امتیاز اول شد، شهرادوای ترکمنستانی با 7 امتیاز نایب قهرمان شد و اکوراتیای سریلانکایی با 6 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رده سنی زیر 11 سال، بردیا دانشور، امیرعلی مقصودلو از ایران و سیدانث هندی با 7.5 امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و در بخش دختران شهرادوای قزاقستانی با 7 امتیاز قهرمان شد، میرلانکیزی قزاقستانی هم امتیاز با شهرادوا نایب قهرمان شد و زهرا حیدری با 6.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رده سنی زیر 13 سال بخش آزاد، کویزن فیلیپینی با 7.5 امتیاز قهرمان شد، تیلاکارتنه سریلانکایی و آراد نظری با 7 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش دختران، صبا جلالی و آناهیتا زاهدی‌فر از ایران با 7 امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند و پریما جلالی با 6.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین وحیدف ازبکستانی با 7 امتیاز در رده زیر ۱۵ سال قهرمان شد، محمد ترشیزی هم امیتاز با وحیدف نایب قهرمان شد و آرمان پورقنبرزاد با 6.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش دختران زیر ۱۵ سال نیز صدیقه کلانتری با 8 امتیاز قهرمان شد، مردیدوی فیلیپینی با 7 امتیاز نایب قهرمان شو نمیندالای مغولستانی با 6 امتیاز در سوم قرار گرفت.

در رده زیر ۱۷ سال، محمد امین مولایی و آریا امیدی هر دو با 7 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند، علی راستبد با 6.5 امتیاز سوم شد.

شطرنج‌باز فیلیپینی در بخش دختران با 8 امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد، مبینا علی‌نسب 8.5 امتیاز به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد و اردنهلاگ مغلوستانی با 6.5 سوم شد.

 

کد خبر 340192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha