چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انتشار پیش‌بینی اوپک مبنی بر افزایش تقاضا و کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۷، قیمت نفت در پایان معاملات دیروز (سه‌شنبه ۲۲ تیرماه) بازارهای لندن و نیویورک حدود پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک 4.6 درصد بالا رفت و به 46 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید.

در پایان معاملات دیروز بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 4.8 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به قیمت 48 دلار و 47 سنت معامله شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه ژوئیه (تیر - مرداد) بازار نفت خود اعلام کرده است، بر اساس اعلام منابع ثانوی، تولید نفت کشورهای عضو این سازمان در ماه ژوئن (خرداد - تیر) با 264 هزار بشکه در روز افزایش به 32.86 میلیون بشکه در روز رسیده که از میانگین تقاضای 31.9 میلیون بشکه‌ای تقاضای نفت این سازمان در سال 2016 بیشتر است.

اوپک همچنین پیش‌بینی کرد، تقاضای نفت این سازمان در سال 2017 به 33 میلیون بشکه در روز برسد.

بنا به پیش‌بینی اوپک، تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال 2016 به میزان 900 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که مهمترین عامل آن، کاهش تولید نفت کانادا در سه ماهه دوم است. در سال 2017 نیز تولید نفت غیراوپک با 100 هزار بشکه در روز کاهش به 55.9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا دیروز پیش‌بینی کرد، قیمت نفت‌های خام وست تگزاس اینترمدیت و برنت دریای شمال در سالهای 2016 و 2017 بیش از آنچه پیش‌تر انتظار داشت، افزایش پیدا خواهد کرد.

  • قیمت نفت در روز چهارشنبه 23 تير 

رکوردزنی قیمت نفت در ساعات پایانی معاملات روز سه‌شنبه بازارهای جهانی سبب شد، سرمایه‌گذاران با فروش سهام نفتی خود، اقدام به بهره‌برداری از این افزایش ناگهانی قیمت کنند.

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز چهارشنبه 23 تيرماه در ساعت 03:39 بامداد به وقت گرینویج در بازار لندن، 37 سنت نسبت به دیروز کاهش یافت و به 48 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با 28 سنت کاهش نسبت به دیروز به قیمت 46 دلار و 52 سنت معامله شد.

کد خبر 339854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha