همشهری آنلاین: آرشیو فیلم و تلویزیون یوسی‌ای‌ال بزرگداشتی به مناسبت جشن تولد ۱۰۰ سالگی کرک داگلاس برگزار می‌کند. این برنامه با پخش فیلمی با عنوان «کرک داگلاس: بزرگداشت ۱۰۰ سالگی» که ۳۰ سپتامبر برگزار می‌شود، کلید می‌خورد.

سینما

کنت توران منتقد «تایمز» اخیرا از كرك داگلاس به عنوان «یکی از نمادین‌ترین ستاره‌های هالیوود» یاد کرد. در این برنامه تلویزیونی دلیل این جایگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سال پیش جشن تولد ۹۹ سالگی کرک داگلاس با حضور شماری از چهره‌های درجه یک صنعت سینما برگزار شده بود.

کرک داگلاس زاده ۹ دسامبر ۱۹۱۶، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. وی سال ۱۹۳۸ از دانشگاه سنت لاورنس فارغ‌التحصیل شد و پیش از جنگ جهانی دوم و پس از آن نقش‌های کوتاهی را در برادوی ایفا می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۴۶ برای اولین بار وارد سینما شد.

نامزدی نقش اول اسکار برای فیلم «قهرمان» در نقش میدج کلی همهٔ نگاه‌ها را به سوی داگلاس فراخواند. در سال ۱۹۵۰ کرک در دو فیلم «مرد جوان با یک شیپور» و «باغ وحش شیشه‌ای» حضور یافت اما سال ۱۹۵۱ سال همکاری کرک داگلاس با سه کارگردان افسانه‌ای هالیوود بود که هر سه اثر نیز موفقیت‌هایی به همراه داشتند. «یک داستان کارگاهی» ساخته ویلیام وایلر، «در امتداد مرگ و زندگی» ساخته رائول والش و فیلم «تک خال در آستین» اثر بیلی وایلدر پرونده داگلاس را رنگین تر از گذشته کردند.

«جدال در اوکی کرال»، «راه‌های افتخار»، «آخرین قطار گان هیل» و «اسپارتاکوس» شماری از فیلم‌های ماندگار وی هستند.

کرک داگلاس در سال ۱۹۹۵ برای ۵۰ سال حضور در سینما مفتخر به جایزه اسکار شد.

کد خبر 339661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha