دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی آمریکایی به نام مدرن میدو برای تولید چرم طبیعی بدون نیاز به سلاخی دام، ۵۳.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌است.

دام

براساس گزارش ساينس الرت، اين مدل تجاري غيرظالمانه مي‌تواند روند سلاخي حيوانات با هدف توليد چرم را متوقف سازد و علاوه براين مي‌تواند فرايند دباغي چرم كه از نظر شيميايي و فيزيكي عملي بسيار دشوار به شمار مي‌رود را ساده‌تر سازد.

فراوري زيستي چرم در اين شركت همچنين امكان طراحي، كشت و سرهم‌بندي كلاژن در كنار ديگر پروتئين‌ها با هدف توليد چرمي شبيه به چرم سنتي را نيز فراهم مي‌آورد با اين تفاوت كه بخش‌هاي ناخواسته و ناخوشايند صنعت چرم‌سازي سنتي از آن حذف خواهد‌شد.

به گفته آندراس فورگاس از آنجايي كه محصولات اين شركت مانند صنعت سنتي چرمسازي به مو و گوشت آغشته نيستند،‌ فرايند‌هاي مسموم سنتي از مراحل توليد چرم حذف مي‌شوند و از آنجايي كه فرايند توليد آزمايشگاهي امكان كنترل بيشتري را فراهم مي‌كند، طراحان مي‌توانند چرم‌هايي با ويژگي‌هايي متفاوت ايجاد كنند.

اين انعطاف‌پذيري در توليد، به شركت كمك خواهد كرد تا بازار خود را تضمين كرده و به يكي از منابع اصلي توليد چرم تبديل شود. اين شركت تنها توليد كننده چرم طبيعي نيست و در تلاش است تا گوشت قرمز آزمايشگاهي نيز توليد كند تا در نهايت كشتار بتواند حيوانات را پايان بخشد.

 

کد خبر 339608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha