همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرده ﻃﯽ اﻣﺮوز و ﻓﺮدا در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺧﺰر اﺑﺮﻧﺎﮐﯽ، ﺑﺎرش ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق و کاهش دما ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد و شرق کشور به ویژه زابل شاهد گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ﺑﺮ اﺳﺎس آﺧﺮﯾﻦ ﺧﺮوﺟﯽ ﻣﺪﻟﻬﺎی ﻫﻮاﺷﻨﺎﺳﯽ ﻃﯽ اﻣﺮوز و ﻓﺮدا در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺧﺰر اﺑﺮﻧﺎﮐﯽ، ﺑﺎرش ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

احد وظیفه افزود: از اواﯾﻞ ﺷﺐ دوﺷﻨﺒﻪ و ﻃﯽ روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ ﺑﺎ ﻧﻔﻮذ ﺗﻮده ﻫﻮای ﺧﻨﮏ از ﻋرض‌های ﺷﻤﺎﻟﯽ، ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺴﺒﯽ دﻣﺎ در ﻧﻮار ﺷﻤﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر و ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﺎرش و وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﮔﯿﻼن، ﻣﺎزﻧﺪران و ﮔﻠﺴﺘﺎن ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

به گفته وی درﯾﺎی ﺧﺰر ﻧﯿﺰ از اواﺧﺮ دوﺷﻨﺒﻪ و روزﻫﺎی ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ و ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮاج است. ﺿﻤﻦ اﯾﻨﮑﻪ در روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎن ﺧﺮاﺳﺎن ﺷﻤﺎﻟﯽ ﻧﯿﺰ رﮔﺒﺎر و و رﻋد و ﺑﺮق و وزش ﺑﺎد رخ ﺧﻮاﻫﺪ داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: در ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮ اﻣﺮوز در ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻘﺎط ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و در روزﻫﺎی دوﺷﻨﺒﻪ و ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻤﺎﻟﯽ آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﺷﺮﻗﯽ، آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﻏﺮﺑﯽ و اردﺑﯿﻞ، رﮔﺒﺎر ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق و وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻮﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

وظیفه ادامه داد:‌در ﺳﻪ روز آﯾﻨﺪه در ﺷﺮق ﮐﺸﻮر ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻨﻄﻘﻪ زاﺑﻞ وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ و ﻃﻮﻓﺎن ﮔﺮدو ﺧﺎک و در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﻗﻢ، ﺳﻤﻨﺎن، ﻣﺮﮐﺰی، ﺟﻨﻮب ﺗﻬﺮان، اﻟﺒﺮز، ﻗﺰوﯾﻦ و اﺻﻔﻬﺎن ﺑﺎد ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺷﺪﯾﺪ و ﮔﺮدوﺧﺎک و ﮐﺎﻫﺶ دﯾﺪ اﻓﻘﯽ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد. ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎرس و ﺷﺮق درﯾﺎی ﻋﻤﺎن ﻧﯿﺰ در ﺳﻪ روز آﯾﻨﺪه ﻣﻮاج خواهد بود.

سازمان هواشناسی هوای تهران را صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران را ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد اعلام کرده است.

کد خبر 339492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha