با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، بازار خدمات مخابراتی کشور به رقابتی‌تر شدن نزدیک می‌شود.

پس از تدوین طرح تجاری شرکت مخابرات ایران و ارائه حساب تلفیقی این شرکت به سازمان خصوصی سازی و نهایی شدن پروانه فعالیت آن در سازمان تنظیم مقررات رادیویی، این شرکت  برای فعالیت در چارچوب مقررات آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار‌ همشهری، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد: ویرایش نخست پروانه شرکت مخابرات ایران تدوین شده است.

به گفته‌ وی این متن به‌زودی در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لطف الله سبو‌حی ، افزود: برای نهایی شدن این متن با مجمع شرکت مخابرات ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مراکز مرتبط هماهنگی های لازم صورت می گیرد. وی تاکید کرد: مرجع قانونی صدور پروانه برای شرکت های فعال در بخش مخابرات کمیسیون تنظیم مقررات است و اصل کلی که در این پروانه مد نظر است، حفظ و ایجاد شرایط رقابتی در بازار خدمات ارتباطی است.

به گزارش خبرنگار همشهری با صدور پروانه برای شرکت مخابرات و شرکت‌های زیرمجموعه‌آن بازار خدمات مخابراتی کشور از شرایط انحصاری خارج شده و این شرکت موظف به رعایت مقررات حاکم بر شرکت‌های خصوصی می‌شود. از جمله تخلفات این شرکت در سال‌های اخیر پیش فروش خدمات بوده که متوقف خواهد شد.

کاهش هزینه پیامک؛ به‌زودی

در همین حال یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات گفت: تعدیل نرخ پیامک در جلسه هفته آینده کمیسیون تنظیم مقررات بررسی و تعرفه نهایی اعلام می‌شود.

این مقام که نامش اعلام نشده است به موبنا گفت: سازمان تنظیم مقررات در صدد است، تعرفه پیام کوتاه اپراتور اول را تا حدی کاهش دهد که هم به نفع مشترکان باشد وهم این اپراتور متضرر نشود.

این مقام با بیان این که تعرفه پیامک بین 90 تا 100 ریال بدون احتساب 6 درصد مالیات در نظر گرفته شده است یادآور شد: رقم نهایی پس از تشکیل جلسه کمیسیون تنظیم مقررات اعلام می‌شود.در حال حاضر تعرفه ارسال هر پیام کوتاه بدون احتساب مالیات و عوارض 134 ریال است.

سرنوشت تالیا در ابهام

در حالی‌که شرکت مخابرات ایران در‌حال خصوصی شدن است و علاوه براین شرکت زیرمجموعه آن به ارائه خدمات تلفن اعتباری پرداخته و حدود 5 میلیون سیم‌کارت اعتباری نیز فروخته یا در‌حال راه اندازی دارد سرنوشت شرکت پیمانکار ارائه دهنده خدمات تلفن اعتباری تالیا که به عنوان پیمانکار شرکت مخابرات فعالیت می کند در ابهام است.

این شرکت از 3 سال پیش در حالی فعالیت خود‌را آغاز کرد که هنوز بازار خدمات ارتباطات کشور در انحصار دولت بود و  با خصوصی شدن شرکت مخابرات قرارداد این شرکت با‌توجه به تغییر شرایط بازار باید اصلاح شود.

صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر‌ضرورت بررسی شرایط جدید فعالیت این شرکت تاکید کرد: باید تا ‌زمان خصوصی شدن شرکت مخابرات و حل این مشکل انتظار کشید.

کد خبر 33940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز