همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از تنظیم پیش نویس لایحه حمایت قضایی از محیط بانان خبر داد.

علی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، با اشاره به قانون استفاده از سلاح در بین محیط بانان افزود: براساس ماده 12 قانون بکارگیری سلاح و مهمات، کسانی که مامور به استفاده از سلاح هستند در مقابل یک فرد متخلف هیچ عواقب جزایی و مدنی برای این ضابطان وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحث قانون استفاده از سلاح و مهمات در کشور برای ضابطان خاص و عام وجود دارد که ماموران محیط زیست جزو ضابطان خاص هستند.

مدیرکل حفاظت و شکار و صید سازمان محیط زیست بیان کرد: طبق قانون، محیط بانان می توانند از سلاح در مقابل فرد متخلف و شکارچی استفاده کنند اما اگر در خارج از منطقه حفاظت شده و فرار شکارچی از منطقه این سلاح مورد استفاده قرار گیرد سازمان محیط زیست در مقابل محیط بان هیچ مسئولیتی ندارد و این در صورتی است که سلاح در زمان دفاع و هنگام تخلف شکارچی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به شرایط محیط بانان و حق و حقوق آنها در کشور اظهار داشت: حقوق و شرایط محیط بانان در کشور از لحاظ مزایا، شیفت کاری و ‌درآمد در سطح پایینی است اما در دو سال اخیر تلاش های زیادی برای پرداختها و دریافت های آنان صورت گرفته است.

تیموری با اشاره به موقعیت محیط بانان در هنگام مواجه با فرد متخلف و جانباز و شهید شدن آنان خاطر نشان کرد: پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان در بخش های مختلف قضایی، ‌حقوق و مزایا، ‌شیفت کاری و مسئولیت مدنی و حتی جذب نیروی جدید در سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم شده است و بعد از نهایی شدن به مجلس شورای اسلامی می رود تا از حق و حقوق این ضابطان قضایی دفاع شود.

کد خبر 339275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha