دانش‌آموزان و معلمان مدرسه بعد از آتش گرفتن اتوبوس‌شان در مسیر جنوب به شمال بزرگراه M۶ در نزدیکی «بیرمنگام» خودرو را بلافاصله ترک کردند.

دانش‌آموزان و معلمان با خوش‌شانسی توانستند از حریق این اتوبوس در مسیر پرترافیک بزرگراه جان سالم به در ببرند.

بعد از آتش‌سوزی اتوبوس در مسیر جنوب به شمال بزرگراه M6 در تقاطع 3A، رفت و آمد در بخشی از این بزرگراه در نزدیکی بیرمنگام مختل شد. بیش از 50 کودک و هفت نفر از کادر مدرسه از منطقه «بلک کانتری» در اتوبوس حضور داشتند.

راننده اتوبوس دیگری که متوجه مشکل می‌شود، در کنار بزرگراه توقف می‌کند تا به مسافران کمک کند قبل از افزایش دامنه آتش‌سوزی از خودرو پیاده شوند. این راننده، در زمان اطفای حریق توسط آتش‌نشانان، دانش‌آموزان و معلمان‌شان را سوار اتوبوس خود می‌کند و آنها را به موزه «موتورسیکلت» می‌رساند تا سوار اتوبوس دیگری شوند و به مسیر خود ادامه دهند.

تعدادی از دانش‌آموزان به همراه راننده اتوبوس آتش‌گرفته، به دلیل استنشاق دود، توسط بهیاران مورد معاینه قرار گرفتند و چهار دانش‌آموز دیگر برای درمان به بیمارستان منتقل شدند، اگرچه به نظر نمی‌رسید شرایط هیچ یک از آنان بحرانی باشد.

دو آمبولانس و دو بهیار جزو تیم امدادی بودند که به محل حادثه اعزام شدند. سخنگوی خدمات آمبولانس شهرستان «میدلندز غربی» گفت: «گروه امداد وقتی به صحنه رسید که از اتوبوس دو طبقه تنها ویرانه‌ای باقی مانده بود و دود متراکمی از آن به هوا برمی‌خاست.» او همچنین عملکرد قهرمانانه راننده اتوبوس بین‌شهری را که برای کمک توقف کرده بود، ستود و گفت: «این حادثه می‌توانست تبعات شدیدتری داشته باشد که خوشبختانه با اقدام به موقع رانندگان، دانش‌آموزان و معلمان این گونه نشد.»

هنگام اطفای حریق، مسیر جنوب به شمال بزرگراه M6 کاملاً بسته شد. بعد از مهار آتش و قبل از حضور جرثقیل برای انتقال اتوبوس سوخته، یکی از لاین‌های بزرگراه برای تردد خودروها باز شد. سه لاین دیگر تا ساعت 19:30 بسته باقی ماند، و سرانجام کمی بعد از ساعت 20، بزرگراه به طور کامل بازگشایی شد.

کد خبر 339157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha