همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش جمهوری اسلامی گفت: همه پروازهای عبوری از آسمان ایران و پروازهای منطقه‌ای، با سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد می‌شود و هیچ هواپیمایی خارج از برنامه هواپیمایی کشور نمی تواند به مرزهای ما نزدیک شود.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی یکشنبه شب در محفل انس با قرآن با محوریت تکریم و تجلیل از مقام سرباز در تبریز اظهارکرد: عبور روزانه بیش از 900 فروند هواپیما از فراز آسمان ایران، به سبب وجود امنیت مطلوب هوایی و پروازی در آسمان کشورمان است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیای ارتش جمهوری اسلامی همچنین از عملیاتی شدن سامانه موشکی اس 300 تا پایان امسال خبر داد و گفت: ده‌ها سامانه دفاعی، فضای کشور را پوشش می‌دهند.

وی اضافه کرد: دشمن با همه توان نظامی در خلیج‌فارس زمین‌گیر و در یک ‌طرف دیگر در عراق و سوریه مغلوب شده و با همه توان نظامی‌اش جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارد که این امر به جهت ولایی بودن سربازان ماست.
امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: سربازی که وارد نیروهای پدافند جمهوری اسلامی ایران می‌شود فقط برای حفظ و حراست از دین مبین اسلام تلاش می‌کند و این تنها به این دلیل است که ولایی فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه سربازان ما با سربازان کشورهای اروپایی و آمریکایی که برای قتل و خونریزی دوره می‌بینند، تفاوت دارند ، افزود: سربازان ما فرماندهان خود را به عنوان پدران معنوی تلقی می‌کنند .

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه برخی از مدافعان حرم در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 4 یا 5 ساله بودند ، گفت: جوانان و سربازان سلحشور این مرز و بوم میراث‌دار خون شهدا هستند و عشق به شهادت در رگ و ریشه جوانان ما دمیده شده است.

ایران دارای امن ترین آسمان است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور هم با اشاره به نقش جوانان در پدافند هوایی برای تأمین امنیت پایدار کشور ، گفت: ایران دارای امن ترین آسمان است .

امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی‌فرد اظهارداشت: جوانان امید و آینده ایران اسلامی هستند و همان‌گونه که فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای در خصوص این عزیزان فرمودند «15 سال دیگر آینده کشور دست این جوانان، خواهد بود و باید به نحوی تربیت شوند که جوانانی قوی، مؤمن و متدین و دلسوز برای کشور باشند».

در پایان این محفل قرآنی که با حضور پدران سربازان پدافند هوایی شمالغرب کشور برگزار شد، تعدادی از کارکنان وظیفه و پایور تجلیل شدند.

کد خبر 339078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha