یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

عوامل تولید نخستین و تنها فیلم زندگی سردار جاویدالاثر سپاه اسلام امروز همزمان با سی و چهارمین سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسلیان در کنار مردم به تماشای «ایستاده در غبار» می‌نشینند.

فیلم

محمدحسين مهدويان كه جمعه گذشته مهمان «ماه عسل» شده بود و در پايان اشاره‌اي كوتاه به برنامه ويژه اكران فيلم در روز دوشنبه داشت، درباره اتفاقي كه قرار است امروز بيفتد به همشهري گفت: «با وجود كم شدن نوبت‌هاي نمايش ايستاده در غبار، من از حمايت مردم سپاسگزارم. امروز دقيقا 34سال از اسارت 4ديپلمات ايراني در لبنان مي‌گذرد و ما از مردم دعوت كرده‌ايم براي حمايت از كمپين آزادي ديپلمات‌ها به سالن‌هاي نمايش‌دهنده فيلم بيايند. قرار است ما پيش از افطار در پرديس آزادي و بعد از اذان مغرب در پرديس‌هاي زندگي و كورش همراه مردم ايستاده در غبار را ببينيم.»

برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر از 19خرداد در سينماها به نمايش عمومي درآمده و فروش آن از مرز 600ميليون تومان گذشته است. هادي حجازي‌فر در ايستاده در غبار نقش جاويدالاثر احمد متوسليان را ايفا كرده و ويژگي شگفت‌انگيز فيلم، استفاده از صداهاي مستند و بازسازي تصاوير روي آنهاست. ضمن اينكه فيلمبرداري در لوكيشن‌هاي اصلي به‌ويژه منطقه دزلي در كردستان هم بر جاذبه‌هاي ديداري ايستاده در غبار افزوده است.

درست چند روز پيش از آغاز اكران فيلم، اظهارنظر چند مقام ارشد نظامي در ايران مبني بر زنده بودن متوسليان و 3چهره همراه او در روز 14تير 1361، بسيار مورد توجه مردم و سينمادوستان قرار گرفت. اين در حالي است كه برخي همرزمان و دوستان متوسليان احتمال اسارت او را در حد صفر مي‌دانند و معتقدند حاج احمد در همان نخستين لحظه‌هاي درگيري با مزدوران فالانژ در لبنان، شربت شهادت را نوشيده است.

درهرحال، اين روزها كمپين درخواست از وزارت امور خارجه براي پيگيري سرنوشت ديپلمات‌هاي ربوده‌شده رونق گرفته و اكران ايستاده در غبار هم بر شدت و حدت ماجرا افزوده است؛ فيلمي كه گفته مي‌شود رهبر معظم انقلاب آن را اثري «بسيار فاخر» توصيف كرده‌اند. ايشان در گردهمايي سالانه شاعران در شب ميلاد امام حسن مجتبي(ع) هم با ديدن نقاشي متوسليان، براي سلامتي و بازگشت اين فرمانده رشيد سپاه اسلام دعا كردند.

کد خبر 338982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha