همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و گفت: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم.

به گزارش فارس، محمود نیلی‌ احمدآبادی در نشست با فعالان دانشجویی دانشگاه تهران، افزود: 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و آزاد در مقطع کارشناسی بدون رقابت پر می‌شود و افراد بدون آزمون و بر اساس رزومه می‌توانند وارد دانشگاه شوند، در حالی که دانشگاه تهران در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است، حتی در پردیس‌های خودگردان 150 متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

وی مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم. در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کارشناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد 10 دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکترا و ارشد وجود دارد.

نيلي افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه تهران به رتبه جهانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه تهران انجام می‌شود و دانشگاه تهران در رده 300 جهان است، در دنیا دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی و علوم پزشکی با هم هستند، ولی متاسفانه ایران از جمله معدود کشورهایی است که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه غیر علوم پزشکی از هم جدا هستند و اگر این دو دانشگاه دستاوردهای خود را کنار هم قرار دهند دارای رتبه بهتر خواهیم شد.

کد خبر 338621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha