مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

هر روز ساعات مدیدی از عمر شهروندان پایتخت در انباشت ترافیک خودروها می‌گذرد. این وضع در مناطق مرکزی شهر وضع اسفبارتری دارد و این شرایط باید سامان یابد.

لزوم ساماندهي ترافيك مناطق مركزي تهران در شرايطي است كه پيش از اين در سال گذشته طرح ارتقاي كيفيت زندگي در منطقه بازار تهران موجب شد برخي مشكلات اين منطقه رفع شود. سيدجعفر تشكري هاشمي معاون شهردار تهران در اين‌باره مي‌گويد: منطقه ۱۲ تهران به‌عنوان قطب اقتصادي، فرهنگي و تاريخي شناخته شده است و به همين جهت مورد توجه مديريت شهري قرار دارد. در همين راستا شهرداري اقدامات گسترده‌اي را در سال‌هاي اخير انجام داده كه مي‌توان در حوزه تردد مسافران، باربران و حمل‌ونقل عمومي اشاره كرد. همچنين استقرار بازار تهران در منطقه ۱۲ يكي از نكاتي است كه اهميت منطقه را نشان مي‌دهد، كه البته در اين منطقه شاهد جابه‌جايي وسيع بار، نابساماني در جابه‌جايي بارها و همچنين وجود توليدي‌هاي مزاحم هستيم. وي مي‌افزايد: متأسفانه تداخل باربران و عابرين مشكلات عديده‌اي را جهت تردد وسايل حمل‌ونقل عمومي در منطقه ايجاد كرده است كه مي‌طلبد نگاه ويژه‌اي به اين منطقه داشته باشيم. از طرفي متأسفانه در اين منطقه موتورسيكلت‌ها قوانين و مقررات را رعايت نمي‌كنند و شاهد نابساماني در حركت و توقف در بحث حمل‌ونقل هستيم.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه مي‌دهد: در اين منطقه شاهد تردد بي‌شمار تاكسي‌ها هستيم كه بخش عمده‌اي از تاكسي‌ها در اين منطقه متمركز شده‌اند، ضمن اينكه بسياري از اين تاكسي‌ها اقدام به جابه‌جايي بار در منطقه مي‌كنند. متأسفانه منطقه۱۲ يكي از بي‌انضباط‌ترين مناطق در بحث ترافيك در شهر محسوب مي‌شود، كه در اين منطقه شاهد هستيم توجهي به چراغ قرمزها نمي‌شود و تردد وسايل نقليه برخلاف جهت و در مسيرهاي ويژه انجام مي‌پذيرد و با توجه به همه اين شرايط مي‌بايستي چاره‌انديشي صورت مي‌گرفت.

  • تغيير نوع نگاه ترافيكي

احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران نيز درباره مشكلات ترافيكي در مركز شهر به همشهري مي‌گويد: نوع نگاه به ترافيك در مناطق 11و 12بايد تغيير كند. آن روز كه پياده راه 15خرداد سنگفرش نشده بود، جلساتي در صندوق خيريه كوثر با بازرگانان و انجمن‌هاي صنفي برگزار كرديم و مسئله‌شان اين بود كه اگر اطراف بازار پياده‌راه ايجاد شود، براي كسب و كار اين گروه‌ها مشكل ايجاد مي‌شود. بنابراين تقاضا داشتند كه فضاي خيابان وسعت بيشتري پيدا كند. البته ما معتقد بوديم كه با پياده‌راه شدن ورودي بازار، هم رونق بيشتري براي منطقه ايجاد مي‌شود و هم به آرامش افرادي كه در مسير پياده‌راه جديد تردد مي‌كنند افزوده مي‌شود. در مجموع اين مسير هم به نفع شهر و شهروندان شد و هم كسبه. بنابراين تجربه عملي ما نشان داده با وجود مقاومت‌هاي اوليه، پس از راه‌اندازي پياده‌راه اقبال عمومي افزايش يافت. مسجدجامعي تأكيد مي‌كند: اگر ما بخواهيم در اين مناطق كار ترافيكي انجام دهيم، توصيه من اين است كه سراغ راه ريلي همسطح نظير تراموا برويم. اين وسايل هم حجم جابه‌جايي بالايي دارند و هم جزو فعاليت‌هاي فاقد آلودگي محيطي است. در ضمن نياز به وسايل نقليه شخصي را كاهش مي‌دهد. در مناطق 11 و 12 به‌دليل تمركز تأسيسات شهري، مشكلات فراواني براي رفت‌وآمد وجود دارد. بنابراين وسيله نقليه توانمند براي جابه‌جايي انبوه مردم مي‌تواند مؤثر باشد.

کد خبر 338516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha