همشهری آنلاین: همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت امیرالمومنین علی(ع)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، در فضایی معنوی و صمیمی، افطار را میزبان مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری بود.

رییس جمهوری افطار را میزبان کارکنان نهاد ریاست جمهوری بود

این مراسم که شامگاه یکشنبه 6 تيرماه و با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد، با مرثیه سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارات و عزاداری حاضران در سوگ امیرالمومنین علی(ع) ادامه یافت.

رییس‌ جمهوری در این مراسم معنوی، توفیق خدمت به مردم را نعمت بزرگ پروردگار و در عین حال مسئولیتی بسیار سخت و سنگین توصیف و تأکید کرد: شکر نعمت خداوند، تلاش بیشتر برای خدمت به ملت بزرگ ، فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی است.

دکتر روحانی، خدمت‌رسانی به کشوری 80 میلیونی را در مرکزیت و نهاد ریاست جمهوری، بار سنگین و طاقت‌فرسایی دانست که باید در این راه از خداوند متعال استمداد کرد.

رییس‌ جمهوری در ابتدای سخنان خود گفت: شب 21 ماه مبارک رمضان شب شهادت مولای متقیان علی(ع)؛ امیرالمؤمنینی است که افتخار همه شیعیان، پیروی از راه و مسیر ایشان است.

دکتر روحانی افزود: امامی که هنگام ضربت خوردن بر فرق مبارکشان به راحتی و اطمینان گفت به خداوند کعبه سوگند که رستگار شدم ؛ هم از رستگاری و فوز عظیمش و همچنین از پروردگاری که خدای کعبه و محل ولادتش نیز در همان کعبه بود؛ یاد کرد.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: پیروی از راه امیرالمومنین علی(ع) این است که در پایان زندگی با قلبی مطمئن و روحی آرام جهان را ترک نماییم.

همچنین در این مراسم معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به ذکر مصیبت حضرت علی(ع) و آخرین لحظات شهادت آن امام همام پرداخت.

این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رییس‌ جمهوری پایان یافت.

کد خبر 338318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha