همشهری آنلاین: بر اساس یک مطالعه تقریبا ۶۰ درصد اسکاتلندی‌ها در پی همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به استقلال خود از این کشور رای خواهند داد.

رای انگلیس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیسی‌ها در همه‌‍پرسی بر سر خروج از اتحادیه اروپا به این خروج رای دادند. با این حال در اسکاتلند اکثر مردم به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند.

مطالعه ای که چند ساعت بعد از اعلام رای انگلیسی‌ها به جدایی از اتحادیه اروپا برگزار شد مشخص کرده که 59 درصد از اسکاتلندی ها از ایده استقلال از بریتانیا حمایت می‌کنند.

این در حالی است که در سپتامبر 2014 رای دهندگان اسکاتلندی در یک همه پرسی از باقی ماندن در انگلیس حمایت کرده بودند.

نتایج مطالعه جدید انجام شده نشان می‌دهد که احساسات حامی استقلال در میان افراد مسن در اسکاتلند افزایش یافته و 47 درصد شهروندان مسن می‌گویند که اکنون رای به استقلال اسکاتلند از انگلیس خواهند داد.

در تاریخ 15 ژوئن یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایپسوس که در اسکاتلند انجام شد نشان داد که 47 درصد پاسخگویان موافق هستند که باید یک همه پرسی جدید درباره استقلال اسکاتلند از بریتانیا در عرض دو سال آینده چنانچه انگلیسی ها در همه پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دهند برگزار شود. در مقابل 45 درصد با این مساله مخالفت کردند.

شنبه (5 تير)  نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد دولت وی توافق کرده تا کار بر روی تدابیر مربوط به یک همه پرسی استقلال دیگر را آغاز کند.

کد خبر 338310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha