همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لباس جهاد را افضل هر چیزی عنوان کرد و گفت:ملتی که لباس جهاد از تن خارج کند لباس ذلت بر تن خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در همایش بزرگ شرح فراق در شهر ری عنوان کرد.

سلامی با بیان‌ این‌که شهید چمران سازنده یک فرهنگ بزرگ به نام شهادت است، گفت: شهید چمران، فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به ما نشان می‌دهد که هرگاه اسلام و ایران در خطر باشد حتی اگر دکتری فیزیک از بهترین دانشگاه علمی جهان را داشته باشی، اگر وزیر دفاع یک کشور باشی، جهاد و پوشیدن لباس جهاد از همه برتر است، زیرا اگر ملتی لباس جهاد را از تن به در کند خداوند لباس ذلت را بر آنان می‌پوشاند.

وی با اشاره به نقش برجسته شهید چمران در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی گفت: همواره در تاریخ ملت‌های مختلف، شخصیت‌های برجسته‌ای هستند که سازنده هویت و منزلت آن ملت‌ها به شمار می آیند و منزلت آن ملت‌ها یعنی همه افتخارات آن ملت بر شانه آن انسان‌های جاودان استوار است که تاریخ کشور ما نیز این امر مستثنی نیست.

جانشین فرماندهی کل سپاه افزود: کشور ما به فضل الهی به ‌ویژه بعد از درخشش انقلاب اسلامی صاحب ستاره‌های پرفروغی در سپهر افتخارات خود شد که شهید چمران یکی از ستاره‌های درخشان است و تا ابد در آسمان عزت و کرامت این مملکت می‌درخشد.

وی ادامه داد: شهید چمران واقعاً یک اسوه حقیقی و قهرمان و صاحب نام برای اسلام و ایران است. او برای همه اقشار یک الگو و آئینه تمام نمایی از برجستگی‌ها و امتیازات است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ارتباط با سیره اخلاقی و رفتاری شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران دانشمندی برجسته‌ بود و در فیزیک پلاسما جزو دانشمندان برجسته‌ای به شمار می آمد که در معتبرترین دانشگاه علمی جهان تحصیل کرده و در تمام مقاطع تحصیلی رتبه ممتاز گرفته بود.

وی شهید چمران را دانشمندی بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: شهید چمران هنر اتخاذ یک تصمیم بزرگ را دارد. او از همه افتخارات چشم پوشی می‌کند و آمریکا را ترک می‌کند تا در راه خدا و محبت به خداوند متعال و پیامبر اعظم (ص) را ترجیح دهد.

سردار سلامی گفت: شهید چمران از آمریکا به مصر و از آنجا به لبنان آمد تا مردان چریک را برای مبارزه با صهیونیست‌ها آموزش دهد و فرزند یتیم شیعه لبنان را سرپرستی کرد؛ او به همراه شهید موسی صدر آن بزرگوار و شخصیت شریفی که یادش جاودانه و جسمش از دیدگان ما مخفی است بذرهای یک مقاومت بی‌انتها را در احساس، باور و ایمان مردم لبنان ‌پروراند.

وی افزود: شهید چمران جنبش انقلابی عمل را به‌عنوان پایه‌ای برای جهاد مردم لبنان و فلسطین علیه صهیونیست‌ها تشکیل داد.

جانشین فرماندهی کل سپاه خاطرنشان کرد: شهید چمران برای دفاع از دین خدا و عزت مسلمانان از خانواده خویش چشم می‌پوشد. این شهید والامقام هجرت را مقدمه جهاد خود قرار می دهد و فرزند، خانواده، خانه، کاشانه و موقعیت علمی و اشتهار جهانی خویش را به پای صحبت خدا و پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و جهاد فی سبیل‌الله ذبح و قربانی می‌کند.

سردار سلامی با تاکید بر این‌که شهید چمران قهرمانی است که ابتدا بر خود پیروز شد، عنوان کرد: شهید چمران بر آرزوهای خود غلبه کرد و آنگاه به یک ذخیره‌ای از معرفت الهی رسید.

وی گفت: شهید چمران برای کسانی که اهل عرفان و معرفت هستند یک نمونه واقعی از انسانی است که زاهدانه در نیمه‌های شب با خدای خود نجوا می‌کند و در روز هنگام همانند یک شیر در میدان رزم می‌جنگد.

جانشین فرماندهی کل سپاه اظهار کرد: شهید چمران حتی نسبت موقعیت، مقام و مسئولیت در نظام که خود موهبتی الهی است، چشم می‌پوشد و به‌عنوان یک چریک پایه‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جنوب کشور می‌شود.

وی با اشاره به هوش و ذکاوت شهید مصطفی چمران گفت: آن شهید با ابتکار عمل‌های قوی خود در ماه‌های آغازین جنگ یکی از فرشته‌های نجات خوزستان از اشغال دشمن است. او عناصری از غیرت، فداکاری، ایستادگی و یتیم ‌نوازی از امام علی (ع) در خود ذخیره دارد.

سردار سلامی تاکید کرد: شهید چمران واقعاً شخصیتی است که با توسل به عناصر وجودی حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) در جنگ حضور می‌یابد و در خط مقدم جبهه همراه با سایر هم‌رزمان خود می‌جنگد و شهادت برای او یک عشق جاودانه است.

وی ادامه داد: شهید چمران در معیت رهبر انقلاب اسلامی در ماجرای محاصره سوسنگرد یک هنرنمایی آشکار انجام می‌دهد و دست به یک شاهکار بی‌نظیری می‌زند و سوسنگرد را از اشغال دوباره نجات می‌دهند تا اهواز که قلب اقتصادی و جغرافیایی سرزمین ماست از تجاوز دشمن در امان بماند. این‌ها بخش‌هایی از تاریخ زندگی یک قهرمان بزرگ و جاودانه است.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به برکت خون شهدا طلیعه‌دار فرهنگ مقاومت و به زانو در آوردن دشمنان بزرگ باشیم، همان‌گونه که امروز اتفاق افتاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز مردانی که پرچم را از دست شهید چمران گرفته‌اند در اقصی نقاط جهان اسلام با عوامل و مزدوران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال نبردند.

وی بیان داشت: امروز که شعله‌های بیداری اسلامی زبانه می‌کشد، رژیم‌های مستبد تحت فشار قرار گرفته‌اند. آنقدر فشار برای آنان تنگ است که رژیم همانند آل‌خلیفه در بحرین که ضدانسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین عمل را انجام می‌دهد و یک عالم دینی را از حق ذاتی ملیت خود محروم می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به اقدام ضدانسانی و وحشیانه آل خلیفه عنوان کرد: اقدام آل خلیفه تکیه بر رژیم سعودی و سیاست‌های آمریکای جنایتکار دارد.

وی ادامه داد: تاریخ دور و نزدیک به ما ثابت کرده است، این رژیم‌ها دچار فرسودگی و پوکی استخوان سیاسی شده‌اند و پایه‌های حاکمیت ظالمانه‌شان در آستانه فروپاشی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مطمئنیم آثار و برکات این شهادت‌ها موجب سعادت و نجات جهان اسلام از ظلم و ستم خواهد شد.

کد خبر 337939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha