چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنگ‌کنگ در لیست سالانه شرکت مشاور مرسر، به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان برای مهاجران انتخاب شده‌است و پس از آن شهر لوآندا،‌پایتخت آنگولا رتبه دوم را به دست آورده‌است.

هنگ‌کنگ

براساس گزارش BBC، لوآندا كه طي سال‌هاي اخير به صورت مداوم رتبه اول اين ليست را به دست مي‌آورد،‌به واسطه كاهش ارزش پول محلي به رتبه دوم سقوط كرده‌است.

زوريخ و سنگاپور به ترتيب سومين و چهارمين شهرهاي گران‌قيمت جهان انتخاب شده‌اند و توكيو مانند سال قبل پنجمين شهر گران در جهان است. اين نظرسنجي و پژوهش ويژه شركت‌هايي انجام گرفته است تا هزينه‌ها و مخارج كارگران مهاجر را محاسبه كنند.

ليست جديد كه هزينه زندگي در 209 شهر در سرتاسر جهان افزايش يافته‌است، براساس مقايسه قيمت 200 مورد مختلف مورد نياز براي زندگي از قبيل خانه، حمل و نقل، غذا، پوشاك و سرگرمي جمع‌آوري شده‌است.

شهر كينشاسا براي اولين‌بار در ميان 10 شهر گران‌قيمت برتر جهان قرار گرفته‌است و رتبه ششم را دارد درحالي‌كه شهرهاي شانگهاي، ژنو، انجامنا پايتخت چاد و پكن رتبه‌هاي هفتم تا دهم را به دست آورده‌اند.

به گفته شركت مرسر اين رتبه‌بندي به شدت تحت تاثير بي‌ثباتي بازار و اقتصاد راكد در بسياري از نقاط جهان قرار دارد. ارزان‌قيمت‌ترين شهر‌ جهان براي مهاجران براساس هزينه زندگي پايتخت ناميبيا، ويندهوك است و پس از آن كيپ‌تاون رتبه دوم را به دست آورده‌است.

براساس اين گزارش،‌هزينه‌هاي زندگي در هنگ‌كنگ،‌گران‌قيمت‌ترين شهر جهان از اين قرار است:

كرايه براي يك خانه سه‌خوابه:12077 دلار آمريكا

قيمت يك شلوار جين: 128 دلار آمريكا

قيمت يك فنجان قهوه: 7.8 دلار آمريكا

قيمت يك همبرگر: 4.8 دلار آمريكا

نتيجه پژوهشي ديگر كه در سال 2016 توسط واحد اطلاعات اكونوميست انجام گرفته‌بود، سنگاپور را به عنوان گران‌قيمت‌ترين شهر جهان معرفي مي‌كرد و پس از آن شهر‌هاي زوريخ،‌هنگ‌كنگ، ژنو و پاريس رتبه‌هاي برتر را داشتند.

کد خبر 337899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha