همشهری آنلاین: معاون وزیر دارایی آمریکا با بیان اینکه واشنگتن قصد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را دارد، گفت: ما معتقدیم تحریم‌های اقتصادی می‌تواند ایرانی‌ها را به سوی مذاکرات واقعی پیش برد.

رابرت کیمیت در گفت‌وگویی با اشپیگل آنلاین که امروز (جمعه 20 مهرماه) منتشر شد، درباره اعمال فشار آمریکا بر بانک‌های آلمانی برای قطع رابطه با ایران و تلاش این کشور برای محدود کردن مجاری تجاری ایران ادعا کرد: اشتباه است که تصور کنید فقط آمریکا به فکر تحریم ایران است. شورای امنیت سازمان ملل دو قطعنامه تحریمی را در این باره تصویب کرده است. ماه آینده میلادی نیز قطعنامه دیگری صادر می‌شود.
وی ادامه داد: ظرف روزهای آینده نیز من در اروپا با همتایان اروپایی‌ام در این باره بحث خواهم کرد که در این ظرف زمانی بهترین گزینه‌مان کدام است تا پاسخی به ایران داده باشیم. اگر ایران آمادگی نشان دهد که برنامه هسته‌ای خود را کنار می‌گذارد، ما آمریکایی‌ها به دیپلماسی اروپایی ملحق می‌شویم.
کیمیت در پاسخ به اینکه آیا از حمایت اروپایی‌ها از تحریم ایران راضی است؟ گفت: بانک‌ها و شرکت‌های آلمانی گام‌های مهمی برداشته‌اند. میزان تجارت آنها با ایران کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
این مقام آمریکایی در پاسخ به اینکه اروپایی‌ها تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا را گامی در جهت جنگ تلقی می‌کنند، گفت: اولویت ما اقدام دیپلماتیک بوده و هست. اقدام اروپایی‌ها برای حل بحران ایران را بسیار ماهرانه تلقی می‌کنم.
وی در ادامه مدعی شد: مشکل اینجاست که شریک مذاکره واقعی در ایران وجود ندارد.
کد خبر 33765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز