همشهری آنلاین: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار شرایط رقابتی لازم برای بخش خصوصی و اتمام انحصار مجوز فیبرنوری شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ناصرعلی سعادت گفت: خواستار اتمام دوره حفاظت پروانه شرکت ایرانیان نت به عنوان اپراتور فیبر‌نوری در کشور هستم، و فراهم ساختن شرایط رقابتی لازم برای بخش خصوصی را دارم.

ناصرعلی سعادت ادامه داد: در سال‌های گذشته که 12 سال از آن می‌گذرد، بحث ارائه خدمات اینترنت و ارائه دیتا در چارچوب قوانین با توجه به تعهدات بخش دولتی و به خصوص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، ارایه می‌شد. با به پایان رسیدن دوره حفاظت این شرکت، بخش خصوصی باید بتواند در این زمینه رقابت کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به لزوم صدور پروانه ارتباطات ثابت مانند ارتباطات سیار اشاره و اظهار کرد: با توجه به FCP، بخش ارائه خدمات دیتا، ارتباطات تلفن ثابت، بی‌سیم ثابت و فیبر نوری در قالب پروانه FCP شکل گیری ،پروانه هایی دیده دیده شد؛ در سال گذشته ۲۷ تقاضا برای این پروانه داشتیم که ۱۸ عدد مورد تایید قرار گرفت و ۱۳ شرکت این پروانه را گرفتند، اما باید تاین موضوع را مدنظر داشته باشیم که ارتباطات ثابت بدون فیبر معنا ندارد

وی گفت: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را که توسط مقام معظم رهبری تعیین و ابلاغیهای که در سه سال گذشته درباره اقتصاد مقاومتی اعلام شد این موضوع را در اذهان می‌آوردکه سرمایه‌گذاری باید توسط مردم صورت بگیرد و استفاده از منابع نفتی کمتر گردد. شرکتها در حال حاضر مبالغ زیادی برای اخذ پروانه، به دولت وکمیسیون تنظیم مقررات پرداخت می‌کنند.

کد خبر 337614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha