همشهری آنلاین: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از کمبود معلم مرد در تهران خبر داد و گفت: بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم از مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

به گزارش ايسنا، محمدحسین سلیمی جهرمی درباره درباره ورودی جدید به آموزش و پرورش از مهر 95 نیز عنوان کرد: امسال بخشی از فارغ‌التحصیلان از دانشگاه فرهنگیان به ویژه برای مقطع ابتدایی که تعداد آنها حدود 13 هزار و 500 نفر برآورد می‌شود، وارد مدارس خواهند شد و از طریق آزمون استخدامی نیز حدود 5000 نفر به سیستم اضافه می‌شوند. علاوه بر این بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و 500 نفر از فارغ‌التحصیلان تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای را خواهیم داشت که می‌توان گفت بیش از 18 هزار و 500 نفر مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

وي درباره وضعیت نقل و انتقال معلمان به پایتخت با توجه به ترکیب نیروی انسانی در استان اظهار کرد: تمام نقل و انتقالات بر اساس موافقت مبداء و مقصد انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین اگر نیاز به نیروی انسانی در تهران وجود داشته باشد نقل و انتقالات با توجه به قواعد انجام می‌شود، البته تهران در حیطه معلمان مرد دچار کمبود است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تهران در مقطع متوسطه در بخش معلمان زن با مازاد نیرو روبروست گفت: یکی از شرایط موافقت مبداء و مقصد با نقل و انتقال، این است که نیروی مازاد در رشته جنس مورد نظر در مقصد وجود نداشته باشد و آنگونه نباشد که نیرویی با ساعات مازاد مواجه شود.

کد خبر 337433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha