همشهری آنلاین: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: معماری کنونی مساجد، مناسب و زیبنده این پایگاه‌های دینی و اعتقادی نیست.

حجت الاسلام محسن قرائتی

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی مدیران کانون‌های مساجد خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی افزود: مساجد باید ساده باشند و برخی ظاهرسازی‌های کنونی و معماری پر زرق و برق، مساجد را از رسالت اصلی انسان سازی دور می‌کند.

وی با بیان اینکه کاشی‌کاری محراب منجر به از بین رفتن تمرکز نمازگزار می‌شود، تصریح کرد: معماری مساجد باید اسلامی و منطبق بر هویت دینی باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: مهمترین مشکل مساجد کشور نداشتن متولی است و علی رغم اینکه نهادها و دستگاه‌های اجرایی متفاوت ادعای تولی‌گری مسجد را دارند ولی باز هم مسجد فاقد متولی است.

وی با تاکید بر اینکه محور تبلیغ در مساجد باید قرآن باشد، افزود: متاسفانه بدنه تبلیغات در مساجد سالم نیست و امروز افرادی بر منبر می‌روند که به جای آنکه از قرآن سخن بگویند به شعرپردازی و روایت تاریخ می‌پردازند.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: امام جماعت مسجد باید به علم روز مجهز باشد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید مسجد پایگاه دینی، اعتقادی، سیاسی و محل تجمع جوانان باشد، افزود: مساجد برای جذب جوانان باید برنامه‌های مفهومی متنوعی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی مسجد، هدایت و ارشاد انسان است، تصریح کرد: مساجد باید محور کمک‌رسانی به نیازمند و محرومان باشد.

کد خبر 337310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha