همشهری آنلاین: نیروهای عراقی روز جمعه موفق شدند ساختمان‌های دولتی در مرکز فلوجه را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند و پرچم این کشور را بر فراز آن به اهتزاز در آورند.

 پرچم عراق بر فراز ساختمان های دولتی در مرکز فلوجه به اهتزاز در آمد

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، عبد الوهاب الساعدی فرمانده عملیات آزاد سازی فلوجه گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم با همکاری نیروهای واکنش سریع وابسته به پلیس فدرال، مجموعه ساختمان های دولتی واقع در مرکز فلوجه در غرب بغداد را از کنترل داعشی ها خارج کردند.

وی افزود: پس از آزاد سازی این ساختمان ها پرچم عراق بر فراز آن به اهتزاز در آمد.

خبرگزای فرانسه نیز گزارش داد: رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق نیز تاکید کرد ساختمان های دولتی فلوجه که شامل ساختمان های فرماندارای، شورای محلی،‌ اداره پلیس و مقرهای امنیتی می شود به طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاد.

جودت با بیان اینکه این ساختمان ها نماد شهر فلوجه به شمار می رود و آزادی آن به معنای بازگردان قدرت دولت و برقراری قانون در آنجا است، افزود: نیروهای عراقی همچنان به تعقب عناصر داعش در مرکز شهر ادامه می دهند.

این در حالی است که فرمانده عملیات آزاد سازی فلوجه، پیشتر از آزاد سازی دو منطقه نزال و الصناعی در مرکز و جنوب این شهر به طور کامل از دست تروریست های داعش خبر داده بود.

عملیات فلوجه از 23 ماه می گذشته با مشارکت نیروهای ارتش، الحشدالشعبی ، پلیس اتحادیه و سایر نیروهای امنیتی و عشایری منطقه آغاز شد که طی آن دو شهر راهبردی الکرمه و الصقلاویه از توابع فلوجه و ده ها روستا در هفته گذشته از دست داعشی ها آزاد شد و نیروهای عراقی همچنان به پیشروی های خود در فلوجه ادامه می دهند.

نیروهای عراقی تاکنون برخی مناطق از جمله حی الشهداء یک و دو و النعیمیه و بخش های مهمی از جنوب این شهر را از وجود داعش پاکسازی کرده‌اند.

کد خبر 337306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha